Eksploatacja statków powietrznych [WMTLXWSI-ESPo]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Eksploatacja statków powietrznych [WMTLXWSI-ESPo] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Piotr Leszczyński |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Danilecki S.: Eksploatowanie samolotów, Oficyna Wydawnicza PW. Wrocław 2004. 2. Legutko S.: Podstawy eksploatacji maszyn, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań 1999. 3. Lewitowicz J.: Podstawy eksploatacji statków powietrznych, Wydawnictwo ITWL. Warszawa 2001-2009. Uzupełniająca: 1. Nita P., Świątecki A., Świątecki P.: Lotniska, Wydawnictwo ITWL, Warszawa 1999. 2. Kamiński J.: Eksploatacja samolotów i śmigłowców. Część I, Skrypt WAT, Warszawa 1997. 3. Kamiński J.: Eksploatacja samolotów i śmigłowców. Część II, Skrypt WAT, Warszawa 1999. |
Zakres tematów: |
Wykłady /metody dydaktyczne 1. Tematy kolejnych zajęć / liczba godzin / krótki opis treści zajęć I. Podstawowe pojęcia i definicje eksploatacji sp/ 2 / Omówienie pojęć eksploatacja, użytkowanie i obsługiwanie. Systemy lotnicze. II. Środowiskowe uwarunkowania eksploatacji sp/ 2 / Charakterystyka statków powietrznych w ujęciu eksploatacyjnym. Wpływ czynników atmosferycznych na obsługiwanie statków powietrznych. III. Strategie i zasady eksploatacji sp/ 2 / Charakterystyka strategii eksploatacyjnych. Strategie eksploatacji wg resursu, poziomu niezawodności, stanu technicznego i inne. Zasady wykonywania czynności obsługowych. IV. Podstawowe wskaźniki oceny efektywności eksploatacji sp/ 2 / Cel stosowania wskaźników eksploatacyjnych. Metody oceny efektywności użytkowania statku powietrznego. Metody oceny efektywności obsługiwania statku powietrznego. Podatność obsługowa statku powietrznego. V. Systemy i organizacja obsług technicznych sp/ 2/ Obowiązujące systemy obsługi statków powietrznych. Rodzaje obsług statków powietrznych. Obsługi liniowe i hangarowe. Badanie obsługi technicznej/kontrola jakości/gwarancja jakości; Planowanie obsługi technicznej; Procedury modyfikacyjne; Procedury magazynowe; Procedury certyfikacji/dopuszczania; Połączenie z działaniem statku powietrznego; VI. Niezawodność eksploatacyjna sp/ 2/ Niesprawności i uszkodzenia statków powietrznych. Charakterystyki niezawodnościowe. Modele niezawodnościowe. Sterowanie niezawodnością statku powietrznego. VII. Metody oceny stanu technicznego sp/ 2/ Badania diagnostyczne statków powietrznych. Diagnozowanie zespołów statków powietrznych. Metody nieniszczące badań diagnostycznych. VIII. Lotniska i ruch lotniczy/ 2/ Budowa i funkcjonowanie lotnisk. Drogi startowe i infrastruktura lotniskowa. Systemy wspomagające lądowanie. Przestrzeń kontrolowana i koordynowana. IX. Dokumentacja eksploatacyjna sp/ 2 / Dokumentacja ciągłej zdatności do lotu. Lotnicze i inne stosowane normy wraz z ISO, AN, MS, NAS i MIL; Specyfikacja 100 amerykańskiego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (ATA100); X. Eksploatacyjne czynniki bezpieczeństwa lotów/ 2 / Przyczyny zdarzeń lotniczych. Zapewnienie ochrony przed uderzeniem pioruna; Umasienie samolotu; Badanie po uderzeniu pioruna oraz penetracja HIRF. Badanie wypadków lotniczych. |
Metody dydaktyczne: |
Podczas realizacji wykładów mogą zostać wykorzystane metody i techniki kształcenia na odległość. Podczas realizacji ćwiczeń będą wykorzystane metody i techniki kształcenia stacjonarnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
The course is passed on the basis of: credit with grade Exercises are passed on the basis of: credit with grade, Exercises are credited on the basis of: positive marks for answers to control questions and calculus tasks, as well as practical exercises carried out during the class; Credit for the course is conducted in the form of a test colloquium. The prerequisite for admission to the pass mark is a positive grade from the exercises. The achievement of the effect W1, W2, W4, U1, U2 - is verified by checking the knowledge and skills during classes. Achievement of the effect W1, W2,W3, W4, U1, U2 - is verified by checking the knowledge and skills during the credit. The grade of very good is given to the student who obtained a score between 95% and 100% of correct answers. The grade of good plus is given to the student who obtained a score between 90% and 94% of correct answers. The grade of good is given to a student who obtained a score between 80% and 89% of correct answers. A grade of sufficient plus is given to a student who scored between 70% and 79% of correct answers. The grade of sufficient is given to a student who obtained a score between 60% and 69% of correct answers. A failing grade is given to a student who scored less than 50% of the correct answers |
Uwagi: |
L7L2S1 - VII sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.