Wojskowa Akademia Techniczna - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Eksploatacja statków powietrznych WMTLXWSI-ESPo
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 24
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Podstawowa:

1. Danilecki S.: Eksploatowanie samolotów, Oficyna Wydawnicza PW. Wrocław 2004.

2. Legutko S.: Podstawy eksploatacji maszyn, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań 1999.

3. Lewitowicz J.: Podstawy eksploatacji statków powietrznych, Wydawnictwo ITWL. Warszawa 2001-2009.

Uzupełniająca:

1. Nita P., Świątecki A., Świątecki P.: Lotniska, Wydawnictwo ITWL, Warszawa 1999.

2. Kamiński J.: Eksploatacja samolotów i śmigłowców. Część I, Skrypt WAT, Warszawa 1997.

3. Kamiński J.: Eksploatacja samolotów i śmigłowców. Część II, Skrypt WAT, Warszawa 1999.

Efekty uczenia się:

W1 / Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technicznej eksploatacji statków powietrznych oraz zapewnienia ciągłej zdatności do lotu / K_W15

W2 / Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojo-wych techniki lotniczej / K_W19

W3/ Ma podstawową wiedzę na temat oceny stanu technicznego urządzeń i systemów statków powietrznych/ K_W20

W4/ Ma podstawową wiedzę dotyczącą eksploatacyjnych czynników bez-pieczeństwa lotów oraz identyfikowania zagrożeń związanych z ob-sługami technicznymi mogącymi mieć wpływ na obniżenie poziomu bezpieczeństwa lotów/ K_W21

U1 / Potrafi zinterpretować pojęcia z zakresu technicznej eksploatacji stat-ków powietrznych w odniesieniu do konkretnych statków powietrz-nych. Potrafi zidentyfikować zagrożenia związane z obsługami tech-nicznymi statków powietrznych mogącymi mieć wpływ na obniżenie poziomu bezpieczeństwa lotów. / K_U01

U2/ Potrafi określić podstawowe parametry elementów struktury systemu eksploatacji. Potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną statków powietrznych/ K_19

K2 / Ma świadomość dalszego samokształcenia z zagadnień związanych z techniczną eksploatacją statków powietrznych po formalnym zaliczeniu tego przedmiotu./ K_K01

K2 / Ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżyniera lotnictwa, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje/ K_K02

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia z oceną

Ćwiczenia zaliczane są na podstawie: zaliczenia z oceną,

Ćwiczenia zaliczane są na podstawie: pozytywnych ocen z odpowiedzi na pytania kontrolne i z zadań rachunkowych oraz ćwiczeń praktycznych realizowanych w trakcie zajęć;

Zaliczenie przedmiotu jest prowadzone w formie kolokwium sprawdzającego.

Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.

Osiągnięcie efektu W1, W2, W4, U1, U2 - weryfikowane jest przez sprawdzenie wiedzy i umiejętności na ćwiczeniach.

Osiągnięcie efektu W1, W2,W3, W4, U1, U2 – weryfikowane jest przez sprawdzenie wiedzy i umiejętności podczas zaliczenia.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który uzyskał wynik między 95% i 100% poprawnych odpowiedzi.

Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który uzyskał wynik między 90% i 94% poprawnych odpowiedzi.

Ocenę dobrą otrzymuje student, który uzyskał wynik między 80% i 89% poprawnych odpowiedzi.

Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który uzyskał wynik między 70% i 79% poprawnych odpowiedzi.

Ocenę dostateczną otrzymuje student, który uzyskał wynik między 60% i 69% poprawnych odpowiedzi.

Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który uzyskał wynik poniżej 50% poprawnych odpowiedzi.

Zakres tematów:

I. Wyznaczanie wymiarów dróg kołowania/ 2 / Posługiwanie się dokumentacją statków powietrznych.

II. Wyznaczanie podstawowych wskaźników oceny efektywności eksploatacji SP / 2 / Miary i wskaźniki trwałości statku powietrznego.

III. Analityczne wyznaczanie niezawodności systemów lotniczych /2/ Niezawodność wybranych struktur statku powietrznego. Niezawodność układów hydraulicznych.

IV. Identyfikacja przyjętej strategii eksploatacji dla rzeczywistego SP / 2 / Analiza dokumentacji ciągłej zdatności do lotu.

V. Wyznaczanie podstawowych charakterystyk SP do startu i lądowania/2 / Analiza dokumentacji eksploatacyjnej i użytkowania w locie.

VI. Przygotowanie planu lotu/ 4 / Analiza pokładowego

VII. System wspomagania szkolenia technicznego samolotu komunikacyjnego/ 4 / Analiza działania wybranego komputerowego systemu wspomagania szkolenia personelu technicznego.

VIII. Analiza dokumentacji eksploatacyjnej SP/ 4 / Analiza książek pokładowych, Programów Obsługi Technicznej i Pokładowych Dzienników Technicznych wybranych statków powietrznych; Kontrola części składowych o ograniczonej trwałości, Dodatkowe procedury obsługi technicznej.

IX. Analiza zagrożeń eksploatacyjnych dla konkretnego SP/ 2 / Analiza czynności obsługowych wykonywanych w ramach obsług liniowych; Badanie po zdarzeniach nadzwyczajnych takich jak trudne lądowanie oraz lot przez turbulencje.

Metody dydaktyczne:

Podczas realizacji wykładów mogą zostać wykorzystane metody i techniki kształcenia na odległość.

Podczas realizacji ćwiczeń będą wykorzystane metody i techniki kształcenia stacjonarnego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Tkaczuk 25/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Leszczyński 10/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Leszczyński 10/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa 46 tel: +48 261 839 000 https://www.wojsko-polskie.pl/wat/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)