Grafika inżynierska [WMTXXCSI-GINŻ]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Grafika inżynierska [WMTXXCSI-GINŻ] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019/20L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Olga Grzejszczak-Pączek, Patryk Modrzejewski, Katarzyna Sarzyńska |
Literatura: |
podstawowa: 1. T. Dobrzański, „Rysunek techniczny maszynowy”, WNT ,2012. 2. S. Kachel, Grafika inżynierska, WAT, 2009. uzupełniająca: 1. J. Rogowski, „Podstawowe konstrukcje geometryczne w rzutach Mon-ge’a”, PWN 1993; 2. P. Kiciak, Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. WNT, 2005. |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia audytoryjne / metoda werbalno-praktyczna 1. Metody definiowania punktu. Instrukcje definicji: linii, okręgu, łuku, in-strukcje tworzenia splajnów, instrukcje tworzenia powierzchni, brył, opera-cje na bryłach. / 2 / Wykorzystanie struktur języka GRIP do definicji obiektów geometrycznych. Porównanie techniki modelowania: szkic inte-raktywny – programowanie. 2. Definicja układów współrzędnych, definicja macierzy przekształceń, ope-racje przekształceń afinicznych, instrukcje kontroli atrybutów obiektów geometrycznych. / 2 / Wykorzystanie submodułu settings w metodzie in-teraktywnej oraz w metodzie programowania - instrukcje GPA i EDA. 3. Przekształcenia afiniczne w systemach CAD. / 2/ Wykorzystanie struktur MATRIX do modelowania elementów części maszyn. 4. Rysunek wykonawczy elementu części maszyn w rzutach. / 2 / Tworzenie rysunku wykonawczego profilowanej tarczy. 5. Modyfikacja obiektów geometrycznych elementów składowych do złożeń, podstawowe polecenia edycyjne. / 2 / Modelowanie układu tarcz, mode-lowanie łożyska kulkowego – interaktywnie i z wykorzystaniem języka programowania. 6. Modelowanie podstawowych elementów konstrukcyjnych: zespołów czę-ści maszyn. / 2 / Modelowanie wałka stopniowanego z wpustami – inte-raktywnie i programowo. 7. Edycja i wymiarowanie w module Drafting. / 2 / Edycja wałka stopniowa-nego z wpustami – interaktywnie i programowo. 8. Dokumentacja techniczna: opracowywanie płaskiej dokumentacji tech-nicznej na podstawie obiektów bryłowych. / 2 / Opracowanie dokumentacji technicznej na bazie połączenia śrubowego: kołnierz-kołnierz. 9. Dokumentacja techniczna: opracowywanie płaskiej dokumentacji tech-nicznej na podstawie obiektów bryłowych. / 2 / Opracowanie dokumentacji technicznej na bazie połączenia śrubowego: płyta-wspornik. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia audytoryjne / metoda werbalno-praktyczna |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: Zaliczenia z oceną Ćwiczenia zaliczane są na podstawie: zaliczenia z oceną; Zaliczenie przedmiotu na ocenę jest przeprowadzane na podstawie średniej z pozytywnych ocen za wszystkie efekty kształcenia. Zaliczenie wykładów dla zakresu W1 na ocenę odbywa się na podstawie oce-ny z pisemnego sprawdzianu teoretyczno-praktycznego 20 pytań, poleceń, zadań, po zakończenie cyklu wykładów, obejmującego elementarną wiedzę z zakresu systemów CAD i tworzenia rysunku 2D. Zaliczenie ćwiczeń na ocenę dla zakresu U1, U2, odbywa się na podstawie średniej z ocen z wszystkich sprawdzianów wiadomości i umiejętności prze-prowadzanych na każdych ćwiczeniach w semestrze. Sprawdzanie kompetencji społecznych K1, K2 jest dokonywane w trakcie ćwiczeń audytoryjnych. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który udzielił bezbłędnych odpowie-dzi na min. 95% pytań pisemnego testu sprawdzającego, oraz który posiadł wiedzę i umiejętności przewidziane efektami kształcenia, a ponadto wykazuje zainteresowanie przedmiotem, w sposób twórczy podchodzi do powierzonych zadań i wykazuje się samodzielnością w zdobywaniu wiedzy. Wykazuje się wytrwałością i samodzielnością w pokonywaniu trudności oraz systematycz-nością pracy. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który udzielił bezbłędnych odpowiedzi na min. 90% pytań pisemnego testu sprawdzającego, oraz który posiadł wie-dzę i umiejętności przewidziane efektami kształcenia, a ponadto wykazuje zainteresowanie przedmiotem, w sposób twórczy podchodzi do powierzonych zadań i wykazuje się samodzielnością w zdobywaniu wiedzy. Wykazuje się wytrwałością i samodzielnością w pokonywaniu trudności oraz systematycz-nością pracy. Ocenę dobrą otrzymuje student, który udzielił bezbłędnych odpowiedzi na min. 80% pytań pisemnego testu sprawdzającego, oraz który posiadł wiedzę i umiejętności przewidziane programem nauczania w stopniu dobrym. Potrafi rozwiązywać zadania i problemy o średnim stopniu trudności. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który udzielił bezbłędnych od-powiedzi na min. 70% pytań pisemnego testu sprawdzającego, oraz który posiadł wiedzę i umiejętności przewidziane programem nauczania w stopniu dobrym. Potrafi rozwiązywać zadania i problemy o średnim stopniu trudności. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który udzielił bezbłędnych odpowiedzi na min. 55% pytań pisemnego testu sprawdzającego, oraz który posiadł wie-dzę i umiejętności przewidziane programem nauczania w stopniu dostatecz-nym. Samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy o niskim stopniu trudności. W jego wiedzy i umiejętnościach zauważalne są luki, które potrafi jednak uzupełnić pod kierunkiem nauczyciela. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie spełnia przedstawionych powyżej wymogów. |
Uwagi: |
WMT19AX2S1 |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.