Inteligentne systemy transportowe (ITS)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WIGJXCSI-IST |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Inteligentne systemy transportowe (ITS) |
Jednostka: | Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W 30/+, ĆW 16/+, razem: 46 godz., 4 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | Matematyka Transport ładunków, technologia prac ładunkowych Transport i spedycja |
Bilans ECTS: | Aktywność / obciążenie studenta w godz. 1. Udział w wykładach / 30 2. Udział w laboratoriach / 0 3. Udział w ćwiczeniach / 16 4. Udział w seminariach / 0 5. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 24 6. Samodzielne przygotowanie do laboratoriów / 0 7. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń / 16 8. Samodzielne przygotowanie do seminarium / 0 9. Realizacja projektu / 0 10. Udział w konsultacjach / 7 11. Przygotowanie do egzaminu / 0 12. Przygotowanie do zaliczenia / 19 13. Udział w egzaminie / 0 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 112 godz / 4 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli (1+2+3+4+9+10+13): 53 godz. / 2 ECTS Zajęcia powiązane z działalnością naukową 86 godz. / 3 ECTS Zajęcia o charakterze praktycznym / 0 |
Skrócony opis: |
Program ramowy przedmiotu zawiera wprowadzenie do problematyki Inteli-gentnych Systemów Transportowych (ITS) wraz z omówieniem: założeń teoretycznych stojących u podstaw idei ITS, aspektów technologicznych z nimi związanych oraz obszarów i sposobów ich wykorzystania, z uwzględnieniem poszczególnych problemów występujących w transpor-cie. Ponadto w ramach ćwiczeń praktycznych realizuje się projektowanie, modelowanie i programowanie wybranego przez siebie systemu wspierają-cego szeroko pojęty transport. |
Pełny opis: |
Wykład / prezentacje multimedialne 1. Idea inteligentnego systemu transportowego. Charakterystyka usług telematycznych w transporcie / 4 2. Technologie wykorzystywane w systemach ITS / 6 3. Systemy zarządzania transportem (TMS) / 4 4. Systemy zarządzenia i sterowania ruchem / 4 5. Systemy zobrazowania informacji drogowej / 2 6. Systemy lokalizacji i identyfikacji pojazdów / 2 7. Systemy informacji dla podróżnych. Systemy poboru opłat / 2 8. Systemy poprawy bezpieczeństwa / 4 9. Systemy parkingowe / 2 Ćwiczenia / studium przypadku, rozwiązywanie zadań, praca w grupach 1. Technologie wykorzystywane w systemach ITS / 4 2. Projektowanie inteligentnego systemu transportowego – formułowanie założeń teoretycznych, budowa modelu matematycznego / 6 3. Projektowanie inteligentnego systemu transportowego – programowanie narzędzia komputerowego, testowanie oraz weryfikacja wyników / 6 |
Literatura: |
Podstawowa: Dajsuren Y., van den Brand M., Automotive Systems and Software Engi-neering: State of the Art and Future Trends, Springer, 2019. Sussman J., Introduction to Transportation Systems, Artech House Pub-lishers, 2000. Perallos A. et al., Intelligent Transport Systems: Technologies and Applica-tions, Wiley, 2015. Uzupełniająca: Modelewski K., Inteligentny transport, Poligraf, 2019. Lutz M., Python. Wprowadzenie., Helion, 2020. |
Efekty uczenia się: |
W1 / ma podstawową wiedzę o sektorze transport, spedycja, logistyka (TSL) i logistyce usług / K_W20 U1 / potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne, humanistyczne i prawne w zakresie dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku studiów logistyka, a także wykorzystywać wiedzę z tego obszaru do formułowania i rozwiązywania problemów transporto-wych w logistyce / K_U26 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia na ocenę. Wykłady: Przedmiot zaliczany jest na podstawie egzaminu sprawdzającego wiedzę (W1) oraz umiejętności (U1), przeprowadzanego w formie pisemnej lub ustnej, a warunkiem przystąpienia jest uprzednie zaliczenie ćwiczeń. Pytania obejmują zakres tematyki kolejnych wykładów oraz ćwiczeń i mają charakter otwarty. Efekty uznaje się za osiągnięte, jeśli student uzyska minimum 60% punktów z zaliczenia. Kryterium formułowania ocen jest następujące: <60% – 2.0; <60-65%) – 3.0; <65–75%) – 3.5; <75-85%) – 4.0; <85-95%) – 4.5; <95-100%> – 5.0. Ćwiczenia: Ćwiczenia zaliczane są na podstawie: obecności, bieżących wykonywanych zadań i wejściówek. Efekty U1 uznaje się za osiągnięte, jeśli student: uczęszczał na zajęcia, poprawnie wykonał wszystkie ćwiczenia, a także udzielił poprawnych odpowiedzi na pytania sprawdzające. Kryteria oceny: Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie 91-100%. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie 81-90%. Ocenę dobrą otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie 71-80%. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie 61-70%. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie 51-60%. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty uczenia na poziomie równym lub niższym niż 50%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Igor Betkier, Łukasz Nyszk | |
Prowadzący grup: | Igor Betkier, Łukasz Nyszk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.