Seminaria dyplomowe I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WIGGXCSI-Sd1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminaria dyplomowe I |
Jednostka: | Wydział Inżynierii Lądowej i Geodezji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | S/16+, Razem 16 |
Przedmioty wprowadzające: | geodezja podstawowa, rachunek wyrównawczy, geodezyjna technika pomiarowa, informatyka geodezyjno-kartograficzna |
Programy: | VI semestr studiów / geodezja i kartografia / pomiary geodezyjne i systemy informacji terenowej |
Autor: | dr inż. Ryszard Sołoducha |
Bilans ECTS: | 1. Udział w ćwiczeniach audytoryjnych / 16 2. Samodzielne opracowanie referatów /10 3Samodzielne opracowanie prezentacji /6 4. Samodzielna realizacja projektu /24 5. Udział w konsultacjach / 10 6. Przygotowanie do zaliczenia / 8 7. Udział w zaliczeniu / 2 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 76 / 2 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli: 1.+5.+7.=28 /1,0 ECTS Zajęcia o charakterze praktycznym: 4.=24 / 1,0 ECTS |
Skrócony opis: |
Program obejmuje wstępne seminarium przygotowujące studentów do wyboru tematu i podjęcia pracy dyplomowej; rozważenia różnych rodzajów prac dyplomowych zależnie od celu pracy i przedmiotu badań; pracy dyplomowej jako pracy naukowej; tematykę prac dyplomowych, etykę i warsztat badawczy naukowca, rolę i sposób wykorzystania literatury technicznej w rozwiązywaniu problemów technicznych, roli eksperymentu w pracy naukowej; elementy prawa autorskiego; etapy rozwiązywania i wykonywania zadania dyplomowego; układ i zawartość pracy dyplomowej; prezentacje i dyskusje sposobów rozwiązywania zagadnień ujętych w zadaniu dyplomowym, wyników cząstkowych i całości pracy dyplomowej.. |
Pełny opis: |
Seminaria /metody dydaktyczne: Zajęcia prowadzone w formie seminaryjne z prezentacjami multimedialnymi uczestników, dotyczącymi omawiania zagadnień poruszanych na seminarium, a przede wszystkim części prac dyplomowych oraz wyników przeprowadzonych badań. Seminaria/metody dydaktyczne: Seminaria są realizowane metodą podającą lub konwersatoryjną z wykorzystaniem materiałów poglądowych związanych z ich tematyką. Tematy kolejnych zajęć: 1. Wstępne seminarium; 2. Informacje oraz zalecenia dotyczące organizacji stanowisk badawczych; 3. Tematyka prac dyplomowych; 4. Tematyka prac dyplomowych.; 5. Tematyka prac dyplomowych; 6. Tematyka prac dyplomowych sieci; 7. Tematyka prac dyplomowych; 8. Etyka i warsztat badawczy naukowca; Bilans godzin bezkontaktowych Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego 5 godz Przygotowanie się do zajęć 10 godz Samodzielne opracowanie referatów 20 godz Samodzielne opracowanie prezentacji 5 godz |
Literatura: |
ppodstawowa: A. Kaszyńska. Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową. Złote Myśli Sp. z o.o.2010. Paweł Wimmer. Akademickie narzędzia Microsoft Word 2007. eBook ISBN 9788378530022. USACE EM 1110 - 2 -109 (US Army Corps of Engineers) Structural Deformation Surveying Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską [online].]. Dostępny w World Wide Web:http://www.kaczmarek.waw.pl/ksiazki/poradnik_dla_studentow.pdf R. Zenderowski. Praca magisterska - licencjat - krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej CeDeWu Centrum Doradztwa i Wydawnictw 2011 uzupełniająca: P. Werner: Wprowadzenie do systemów geoinformacyjnych. Warszawa 2004 G. Gambarelli, Z. Łucki. JAK przygotować pracę dyplomową lub doktorską : wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie /. - Wyd. 4. - Kraków : "Universitas", 2001. Elektroniczna Biblioteka [online].– Dostępny w World Wide Web: http://ebib.oss.wroc.pl/index.php R. Kozłowski. Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych : z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu / - Warszawa : "Wolters Kluwer Polska", 2009 M. Węglińska. JAK pisać pracę magisterską? : poradnik dla studentów / - [Wyd. 7]. - Kraków : "Impuls", 2008. Andrzej Pułło Prace magisterskie i licencjackie : wskazówki dla studentów /. - Wyd. 4 zm.. - Warszawa : "LexisNexis", 2006. |
Efekty uczenia się: |
W1 - zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i dokumenty stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu geodezji i kartografii, / K1A _W07 W2 - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedziny nauk technicznych i dyscypliny naukowej geodezja i kartografia / K1A_W09 U1 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie pomiarów geodezyjnych i systemów informacji terenowej; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać./ K1A_U06 U2 - przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscypliny naukowej geodezja i kartografia, właściwych dla kierunku geodezja i kartografia, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu kierunku geodezja i kartografia./ K1A_U03 U3 - potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste zadanie pomiarowe, system lub proces pomiarów bezpośrednich i teledetekcyjnych, bazę danych przestrzennych typowe dla geodezji i kartografii, używając właściwych metod, technik i narzędzi pomiarowych./ K1A_U16 K1- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; zna możliwości dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób/ K1A_K01 K2- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera geodety / K1A_K05 K3 - ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej w geodezji i kartografii; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia / K1A_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej. Ćwiczenia seminaryjne zaliczane są na podstawie pozytywnych ocen z wystąpień seminaryjnych, wyboru tematu pracy dyplomowej. Warunkiem zaliczenia jest poprawne opracowanie i zaliczenie wszystkich treści ćwiczeń seminaryjnych zamieszczonych w sylabusie (w przypadku usprawiedliwionej nieobecności studenta na zajęciach prowadzący ćwiczenia ma obowiązek umożliwić studentowi w ramach konsultacji zaliczenie realizowanych treści w formie sprawdzianów (pisemnych lub ustnych), pisemne opracowanie zakresu zagadnień przewidywanych do realizacji w pracy w ujęciu literaturowymi i innych opracowaniach. Warunek konieczny do uzyskania zaliczenia: 60% (punktów) z odpowiedzi. efekty W1, W2 sprawdzane są:. na podstawie wyników uzyskanych z poszczególnych wystąpień efekty U1, U2, U3, sprawdzane są: na podstawie wyników uzyskanych z poszczególnych wystąpień za aktywność na zajęciach, udział w dyskusji, prezentacji projektu inżynierskiego i przygotowawczych prac domowych z zakresu tematyki pracy w formie dłuższych wypowiedzi lub opracowań pisemnych w formie sprawozdania. efekty K2, K1, K3, sprawdzane są: na podstawie udziału w dyskusji, prezentacji projektu inżynierskiego i przygotowawczych prac domowych z zakresu tematyki pracy w formie dłuższych wypowiedzi lub opracowań pisemnych w formie sprawozdania. Efekty uznaje się za osiągnięte, jeśli student uzyska minimum 60% punktów. Ustalanie ocen: <60-65 %) – dostateczny <65–75 %) – dostateczny plus <75-85%) – dobry <85-95%) – dobry plus <95-100%> – bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.