Projekt przejściowy - II sem.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMTSWWSM-PP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt przejściowy - II sem. |
Jednostka: | Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | Proj 30/+ razem: 30 godz., 5 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | Brak modułów wprowadzających |
Programy: | Inżynieria bezpieczeństwa |
Autor: | dr inż. Sławomir STĘPIEŃ |
Bilans ECTS: | aktywność / obciążenie studenta w godz. Studia stacjonarne 1. Udział w wykładach / 0 godz. 2. Udział w laboratoriach / 0 godz. 3. Udział w ćwiczeniach / 0 godz. 4. Udział w seminariach / 0 godz. 5. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 0 godz. 6. Samodzielne przygotowanie do laboratoriów / 0 godz. 7. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń / 0 godz. 8. Samodzielna realizacja projektu / 80 godz. 9. Udział w zajęciach projektowych / 30 godz. 10. Udział w konsultacjach / 30 godz. 11. Przygotowanie do egzaminu / 0 godz. 12. Przygotowanie do zaliczenia / 10 godz. 13. Udział w egzaminie / 0 godz. Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 150 godz./ 5 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli (1+2+3+4+9+10+13): 60 godz. / 2 ECTS Zajęcia powiązane z działalnością naukową 150 godz./ 5 ECTS |
Skrócony opis: |
Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, technologiczny, badawczo pomiarowy, materialny w postaci wykonanego urządzenia, informatyczny w postaci zrealizowanego algorytmu, modelu lub projektu w postaci elektronicznej. Wykonanie opracowania na wybrany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów inżynieria bezpieczeństwa, o charakterze projektowym lub badawczym: wybór tematu, plan pracy, przegląd literatury, cel i zakres pracy, metodyka badań, opis badań i ich wyniki, opis i analiza wyników badań (prac projektowych), podsumowanie i wnioski. Prezentacja multimedialna wyników pracy. |
Pełny opis: |
Projekt / metoda projektów obejmująca: samodzielną realizację przez studentów zadań projektowych, prezentację uzyskanych wyników, dyskusję i ocenę (wraz z samooceną) w grupie. 1. Wydanie tematów oraz omówienie zakresu realizacji projektów / 2 / Wybór przez studentów konkretnych tematów, zapoznanie z zasadami realizacji projektu. 2. Zasady opracowania dokumentacji projektu oraz prezentacji wyników projektu / 2 / Układ opracowania pisemnego. Zasady korzystania z literatury. Odwołania do literatury z zachowaniem prawa autorskiego. Układ prezentacji wyników projektu. 3. Zasady analizy oraz modelowania układów i systemów bezpieczeństwa / 2 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, wybranej literatury oraz głównych punktów projektu. Dyskusja. 4. Narzędzia informatyczne wykorzystywane do modelowania układów i systemów bezpieczeństwa / 4 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, dotychczasowych wyników, dotyczących głównie wyników analizy oraz wybranego sposobu modelowania układów / systemów bezpieczeństwa. Dyskusja. 5. Formułowanie wymagań na projektowany układ i system bezpieczeństwa / 4 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, dotychczasowych wyników, dotyczących głównie wyników analizy z wykorzystaniem wybranych narzędzi informatycznych. Dyskusja. 6. Zasady projektowania układów i systemów bezpieczeństwa / 4 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, dotychczasowych wyników, dotyczących głównie opracowanych wymagań na projektowany układ / system bezpieczeństwa. Dyskusja. 7. Zasady eksploatacji układów i systemów bezpieczeństwa / 4 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, dotychczasowych wyników, dotyczących głównie opracowanego projektu układu / systemu bezpieczeństwa. Dyskusja. 8. Weryfikacja założeń projektowych / 4 / Omówienie tematu przez prowadzącego. Zreferowanie przez studentów, stosownie do konkretnego tematu, dotychczasowych wyników, dotyczących głównie opracowanych zasad eksploatacji projektowanego układu / systemu bezpieczeństwa. Dyskusja. 9. Rozliczenie końcowe projektów / 4 / Złożenie przez studentów końcowego opracowania. Prezentacja projektu. Dyskusja. |
Literatura: |
podstawowa: Wymagana przez konkretny temat pracy przejściowej. uzupełniająca: Wymagana przez konkretny temat pracy przejściowej. |
Efekty uczenia się: |
Symbol i nr efektu modułu / efekt kształcenia / odniesienie do efektu kierunkowego U1 / Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie / K_U01 U2 / potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji projektowego zadania inżynierskiego oraz potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania / K_U03 U3 / potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej / K_U05 U4 / potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w obszarze inżynierii bezpieczeństwa / K_U34 U5 / potrafi przygotować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe, przedstawiając wyniki własnych badań z zakresu szeroko rozumianej problematyki bezpieczeństwa / K_U35 U6 / potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, prowadzić debatę / K_U36 U7 / potrafi kierować pracą zespołu oraz samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie / K_U37 U8 / potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi / K_U38 U9 / potrafi zaprojektować − zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne − złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związany z kierunkiem studiów, oraz zrealizować ten projekt, co najmniej w części, używając właściwych metod, technik i narzędzi, przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe metody, techniki i narzędzia/ K_U39 K1 / rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych / K_K01 K2 / ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje / K_K02 K3 / potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy / K_K05 K4 / ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia/ K_K06 K5 / rozumie potrzebę krytycznej oceny odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych / K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia z oceną. Zaliczenie na ocenę jest przeprowadzane na podstawie oceny za wszystkie efekty kształcenia. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z projektu: na podstawie pisemnej notatki i prezentacji wyników pracy przed grupą ćwiczeniową. Osiągnięcie efektów U1 ÷ U9 oraz K1 ÷ K5 sprawdzane jest w trakcie realizacji projektu, podczas prezentacji wyników projektu i odpowiedzi na pytania oraz oceny pisemnego opracowania konkretnego zagadnienia, będącego tematem projektu. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który: Zrealizuje projekt w pełni poprawnie pod względem merytorycznym. Zachowa zasady prawa autorskiego. W pełni samodzielnie dobierze literaturę oraz dokona interpretacji i krytycznej analizy pozyskanych informacji. Przedstawi pisemne opracowanie tematu (zawierające szczegółową dokumentację projektową) oraz prezentację wyników projektu, bezbłędnie pod względem edycyjnym. Wyczerpująco uzasadni przyjęte założenia oraz wnioski. Dokona dyskusji wyników. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który: Zrealizuje projekt w pełni poprawnie pod względem merytorycznym. Zachowa zasady prawa autorskiego. W pełni samodzielnie dobierze literaturę oraz dokona interpretacji i krytycznej analizy pozyskanych informacji. Przedstawi pisemne opracowanie tematu (zawierające szczegółową dokumentację projektową) oraz prezentację wyników projektu, dopuszczalne drobne błędy edycyjne. Wyczerpująco uzasadni przyjęte założenia oraz wnioski. Dokona dyskusji wyników. Ocenę dobrą otrzymuje student, który: Zrealizuje projekt w pełni poprawnie pod względem merytorycznym. Zachowa zasady prawa autorskiego. W pełni samodzielnie dobierze literaturę oraz dokona interpretacji i krytycznej analizy pozyskanych informacji. Przedstawi pisemne opracowanie tematu (zawierające szczegółową dokumentację projektową) oraz prezentację wyników projektu, dopuszczalne drobne błędy edycyjne. Uzasadni przyjęte założenia oraz wnioski. Dokona dyskusji wyników, dopuszczalne drobne błędy. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który: Zrealizuje projekt w pełni poprawnie pod względem merytorycznym. Zachowa zasady prawa autorskiego. Częściowo samodzielnie dobierze literaturę oraz dokona interpretacji i krytycznej analizy pozyskanych informacji. Przedstawi pisemne opracowanie tematu (zawierające szczegółową dokumentację projektową) oraz prezentację wyników projektu, dopuszczalne drobne błędy edycyjne. Uzasadni przyjęte założenia oraz wnioski. Dokona dyskusji wyników, dopuszczalne drobne błędy. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który: Zrealizuje projekt w pełni poprawnie pod względem merytorycznym. Zachowa zasady prawa autorskiego. Wykorzysta, wskazaną przez prowadzącego, literaturę oraz dokona interpretacji i krytycznej analizy pozyskanych informacji. Przedstawi pisemne opracowanie tematu (zawierające szczegółową dokumentację projektową) oraz prezentację wyników projektu, dopuszczalne drobne błędy edycyjne. Uzasadni przyjęte założenia oraz wnioski. Dokona dyskusji wyników, dopuszczalne drobne błędy. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie spełnia przedstawionych powyżej wymogów. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.