Seminarium dyplomowe III sem.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMTLSWSM-SD3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe III sem. |
Jednostka: | Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | Sem. 30/zal. razem: 30 godz., 2 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | Bazuje na przedmiotach ogólnych, kierunkowych i specjalistycznych |
Programy: | Lotnictwo i kosmonautyka/ samoloty i śmigłowce |
Autor: | dr hab. inż. Stanisław KACHEL |
Bilans ECTS: | aktywność / obciążenie studenta w godz.: 1. Udział w seminariach / 30 2. Samodzielne przygotowanie się do seminariów i przygotowanie do zaliczenia / 14 3. Udział w zaliczeniu / 16 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 60 / 2 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli: 1.+3.=30 / 1,0 ECTS Zajęcia o charakterze praktycznym: 1,0 ECTS |
Skrócony opis: |
Praca dyplomowa jako praca naukowa. Tematyka prac dyplomowych. Etyka i warsztat badawczy naukowca. Rola i sposoby wykorzystania literatury technicznej w rozwiązywaniu złożonych problemów technicznych. Rola eksperymentu w pracy naukowej. Elementy prawa autorskiego. Etapy rozwiązywania i wykonywania zadania dyplomowego. Układ i zawartość pracy dyplomowej. Technika pisania i redagowania pracy dyplomowej. Istota i cele autoprezentacji. Techniki prezentacji i dyskusji wyników pracy dyplomowej. Prezentacja i dyskusja sposobów rozwiązania zagadnień ujętych w zadaniu dyplomowym, wyników cząstkowych i całości projektu inżynierskiego. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej |
Pełny opis: |
1. Praca dyplomowa magisterska jako projekt z elementami pracy naukowej./2 2. Rola projektu dyplomowego w realizacji celów dydaktycznych kierunku studiów oraz specjalności na II stopniu studiów./2 3. Praca magisterska jako praca projektowa, badawcza lub koncepcyjna. Elementy składowe pracy twórczej./2 4. Etyka i warsztat badawczy w pracach projektowych. Układ i zawartość pracy magisterskiej./2 5. Tematyka prac magisterskich. Rola i sposoby wykorzystania literatury technicznej w rozwiązywaniu złożonych problemów technicznych./2 6. Rola eksperymentu w pracy naukowej w aspekcie realizacji pracy magisterskiej./2 7. Elementy prawa autorskiego, zasady zamieszczania ilustracji, rysunków i wyników z literatury. /2 8. Etapy rozwiązywania i wykonywania zadania dyplomowego./2 9. Technika pisania i redagowania pracy magisterskiej Istota i cele autoprezentacji /2 10. Techniki prezentacji i dyskusji wyników pracy magisterskiej./2 11. Prezentacja i dyskusja sposobów rozwiązania zagadnień ujętych w zadaniu dyplomowym, wyników cząstkowych i całości pracy magisterskiej./2 12. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, zakresy pytań egzaminacyjnych, recenzja pracy dyplomowej. /2 13. Prezentacja referatów prac dyplomowych./2 14. Prezentacja referatów prac dyplomowych./2 15. Prezentacja referatów prac dyplomowych./2 |
Literatura: |
Podstawowa: • Zasady redagowania pracy dyplomowej, https://wml.wat.edu.pl/dla-dyplomantow-do-pobrania/ • Szczegółowe zasady oraz harmonogram wykonywania prac dyplo-mowych na Wydziale Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa WAT, https://wml.wat.edu.pl/dla-dyplomantow-do-pobrania/ uzupełniająca: • J. Boć: Jak pisać pracę magisterską. Wyd. Kolonia Limited, Wro-cław 2003 |
Efekty uczenia się: |
Symbol i nr efektu modułu / efekt uczenia się / odniesienie do efektu kie-runkowego: W1 / Ma wiedzę w zakresie systemów statku powietrznego oraz w syste-mach eksploatacji / K_W02 W2 / Zna elementy, układy, urządzenia, instalacje i systemy statku po-wietrznego / K_W02, K_W03 U1 / Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach / K_U02 K2 / Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania / K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty W1, W2, U1, K2 sprawdzenie w ramach przedstawionych zagad-nień związanych z realizacją pracy na seminariach. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który posiadł w pełni wiedzę i umiejętności przewidziane efektami uczenia się. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który posiadł w stopniu prawie pełnym wiedzę i umiejętności przewidziane efektami uczenia się. Ocenę dobrą otrzymuje student, który posiadł w stopniu dobrym wiedzę i umiejętności przewidziane efektami uczenia się. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który posiadł w stopniu dość dobrym wiedzę i umiejętności przewidziane efektami uczenia się. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który posiadł w stopniu dosta-tecznym wiedzę i umiejętności przewidziane efektami uczenia się. Przy rozwiązywaniu zadań o średnim stopniu trudności wymagane jest wspar-cia ze strony nauczyciela. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie przedstawił referatu i prezentacji, lub przedstawił referat i prezentację których poziom został oceniony oceną niedostateczną. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.