Specjalistyczny język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMTLACSM-SJA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny język angielski |
Jednostka: | Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W 14/+, Sem. 16+, razem: 30 godz., 2 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | studia pierwszego stopnia: znajomość podstawowych zagadnień z za-kresu: aerodynamiki, konstrukcji, awioniki, uzbrojenia, napędów lotni-czych, eksploatacji język angielski: znajomość języka na poziomie co najmniej wymagań B2 lub STANAGU 9001 dla kandydatów na ż.z. |
Programy: | semestr trzeci / lotnictwo i kosmonautyka / wszystkie specjalności |
Autor: | dr inż Piotr Zalewski |
Bilans ECTS: | aktywność / obciążenie studenta w godz. 1. Udział w wykładach / 14 godz. 2. Udział w laboratoriach / 0 godz. 3. Udział w ćwiczeniach / 0 godz. 4. Udział w seminariach / 16 godz. 5. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 0 godz. 6. Samodzielne przygotowanie do laboratoriów / 0 godz. 7. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń / 0 godz. 8. Samodzielne przygotowanie do seminarium / 10 godz. 9. Realizacja projektu / 0 godz. 10. Udział w konsultacjach / 10 godz. 11. Przygotowanie do egzaminu / 0 godz. 12. Przygotowanie do zaliczenia / 2 godz. 13. Udział w egzaminie / 0 godz. Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 52 godz. / 2 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli (1+2+3+4+9+10+13): 40 godz. / 2 ECTS Zajęcia powiązane z działalnością naukową 40 godz. / 2 ECTS |
Skrócony opis: |
Klasyfikacja statków powietrznych. Podstawowe pojęcia z zakresu aerody-namiki i mechaniki lotu samolotu i śmigłowca. Budowa statku powietrznego: płatowiec i jego systemy, zespół napędowy, awionika, uzbrojenie lotnicze, urządzenia lotniskowe. Systemy bezzałogowe – wybrana terminologia. Do-kumentacja techniczna i eksploatacyjna statku powietrznego. |
Pełny opis: |
Wykład / metoda werbalno-wizualna z wykorzystaniem technik audiowizualnych, podanie treści do samodzielnego studiowania w celu utrwalenia wiedzy określonej efektami W1, 1 Aerodynamics and flight mechanics. /Aerofoil, vortex lift, high lift devices, interference, delta wings, sweepback and forward wings, variable-sweep wings, canard configurations 2 2 Propulsion. /Piston engines, jest engines, turbofans, Propeller, blade, helicopter rotor, APU, FADEC –system 2 3 Structures./ Wing, fuselage, tail-unit, design, undercarriage and landing systems., Cockpit design, emergency escape system. Structural design, integral construction, aero elasticity 2 4 Materials./Metals, metal alloys, composites, fabrication, 2 5 Avionics./ Communication systems, navigation systems. Flight control system: fly-by wire. Data-links, head-up and multi-function displays 2 6 Weapon Systems./ Sensor and detectors: radar, IR, TV, EW, laser designator. Armament: air–to ground, air to air, fire control system 2 7 Systems. / Hydraulic system, electrical systems, auxiliary power units 1 8 Maintenance and service procedures./ Inspection procedures, Tools, Instruments 1 Seminaria / polegają na grupowym rozwiązywaniu problemów w celu utrwalenia wiedzy określonej efektami W1, oraz opanowania umiejętności U1-U3 1 Aerodynamics and flight mechanics. /Aerofoil, vortex lift, high lift devices, interference, delta wings, sweepback and forward wings, variable-sweep wings, canard configurations 2 2 Propulsion. /Piston engines, jest engines, turbofans, 1 3 Propulsion. /Propeller, blade, helicopter rotor 1 4 Propulsion. /APU, FADEC –system 1 5 Structures./ Wing, fuselage, tail-unit, design, undercarriage and landing systems 1 6 Structures./ Cockpit design, emergency escape system 1 7 Structures./Structural design, integral construction, aero elasticity 1 8 Materials./Metals, metal alloys, composites, fabrication, 1 9 Avionics./ Communication systems, navigation systems 1 10 Avionics./ Flight control system: fly-by wire 1 11 Avionics./ Data-links, head-up and multi-function displays 1 12 Systems. / Hydraulic system, electrical systems, auxiliary power units 2 13 Maintenance and service procedures./ Inspection procedures, Tools, Instruments 2 |
Literatura: |
podstawowa: 1. P. Zalewski, materiały do zajeć z modułu 2. R. Whitford, Fundamentals of fighter design, 2000 3. D. Raymer, Aircraft Design: A Conceptual Approach, Fourth Edition (AIAA Education) 4th Edition ISBN-13: 978-1563478291 uzupełniająca: 1. R.E Ball, Fundamentals for aircraft combat survivability 2003Podstawowa: |
Efekty uczenia się: |
W1 zna podstawowe definicje i nazewnictwo angielsko języczne z zakresu projektowania, budowy i eksploatacji statków powietrznych oraz trendy rozwojowe K2_W10 U1 potrafi przygotować i przedstawić prezentacje wyników zadania inżynierskiego (projektu, pracy końcowe) w języku angielskim K2_U04 U2 ma podstawę językową do dalszego doskonalenia zawodowego na poziomie B2+ K2_U05 U3 potrafi czytać oraz interpretować angielsko-języcznik przepisy i dokumentację z zakresu projektowania, budowy i obsługiwania statków powietrznych K2_U18 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia z oceną Seminarium zaliczane jest na podstawie: zaliczenia z oceną. Seminaria zaliczane są na podstawie oceny aktywności studenta, tłumaczenia zadanych tekstów i streszczenia pracy końcowej oraz prezentacji samolotu lub jego podsystemu wykonanej przez studenta. Zaliczenie przedmiotu jest prowadzone w formie oceny jakości prezentacji pracy końcowej studenta, Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest zaliczenie seminariów Osiągnięcie efektu W1 - weryfikowane jest podczas prezentacji i seminariów Osiągnięcie efektu U1-U3- sprawdzane jest seminariów Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zna szczegółową budowę samolotu. Wykonał streszczenie i przedstawił szczegółowo prace końcową i aktywnie uczestniczył w seminariach. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który zna szczegółowa budowę samolotu w j ang. Wykonał streszczenie i przedstawił szczegółowo pracę końcową. Ocenę dobrą otrzymuje student, który zna ogólną budowę samolotu. Wykonał streszczenie i przedstawił szczegółowo prace końcową. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który zna ogólną budowę samolotu, opracował streszczenie pracy i przedstawił pracę w stopniu wystraczającym. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który zna ogólną budowę samolotu, opracował streszczenie i prezentację pracy końcowej (w j. ang.). |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.