Projekt przejściowy - II sem.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMTAXWSM-PP21 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt przejściowy - II sem. |
Jednostka: | Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | jednolite magisterskie |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W 4, S 4, P 32/+, razem: 40 godz., 5 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | - nazwa przedmiotu „Projektowanie broni”; wymagania wstępne: znajomość zasad projektowania zespołów i mechanizmów uzbrojenia. - nazwa przedmiotu „Symulacja numeryczna zjawisk balistyki”; wymagania wstępne: umiejętność opracowania programu komputerowego oraz realizacji symulacji numerycznych zjawisk balistyki wewnętrznej i zewnętrznej. |
Programy: | Semestr II / mechatronika / eksploatacja uzbrojenia i sprzętu wojskowego |
Autor: | dr hab. inż. Ryszard WOŹNIAK, prof. WAT |
Bilans ECTS: | 1. Udział w wykładach – 4 2. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów – 4 3. Udział w projektach – 32 4. Samodzielne przygotowanie do projektów – 64 5. Udział w seminariach – 4 6. Samodzielne przygotowanie do seminarium – 12 7. Udział w konsultacjach – 20 8. Przygotowanie do zaliczenia – 10 Sumaryczne obciążenie pracą studenta – 150 / 5 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli – 60 / 2 ECTS Zajęcia o charakterze naukowym – 30 / 1 ECTS |
Skrócony opis: |
Projekt polega na samodzielnym (lecz pod okiem nauczyciela akademickiego) rozwiązaniu zadania projektowego z obszaru broni i amunicji. |
Pełny opis: |
1. Cel realizacji oraz tematyka projektu przejściowego. Układ i zawartość oraz zasady wykonywania projektu przejściowego. Technika pisania i redagowania projektu przejściowego – 4W 2. Wykonywanie projektu przejściowego z przedmiotu specjalistycznego zgodnie z „Zadaniem do projektu przejściowego” – 32P 3. Prezentacja i dyskusja wyników projektu przejściowego – 4S |
Literatura: |
- wskazana przez kierownika projektu przejściowego - materiały dydaktyczne przekazane studentom przez wykładowcę |
Efekty uczenia się: |
W1 – Zna budowę, działanie oraz zasady eksploatacji sprzętu wojskowego wojsk lądowych – W_38T03_4 W2 – Zna uwarunkowania konstrukcyjne oraz zasady projektowania sprzętu uzbrojenia – W_38T03_5 W3 – Posiada niezbędną wiedzę z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych w ramach zabezpieczenia procesu eksploatacji sprzętu wojskowego – W_38T03_6 U1 – Potrafi opracować dokumenty związane z eksploatacją oraz wdrażaniem do eksploatacji sprzętu wojskowego wojsk lądowych – U_38T03_2 U2 – Potrafi zorganizować proces naprawczy oraz wytwarzać i prowadzić dokumentację naprawczą sprzętu wojskowego – U_38T03_5 K1 – Dysponuje odpowiednią wiedzą techniczną, pozwalającą rozwiązywać problemy logistyczne za pomocą metod i technik inżynierskich – K_38T03_3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zarówno wykłady, jak i seminaria są prowadzone metodami aktywizującymi, wykorzystując w szczególności twórcze rozwiązywanie problemów, rozwijając u studentów umiejętność dyskusji na tematy będące przedmiotem projektu. Wykłady prowadzone są w formie audiowizualnej. Moduł jest zaliczany na podstawie średniej z pozytywnych ocen za wszystkie efekty kształcenia. Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie opracowania w formie drukowanej (zbroszurowanej), które uzyskało pozytywną ocenę kierownika projektu przejściowego, oraz zaprezentowanie (w formie wystąpienia) wyników projektu przejściowego na seminarium. Efekty: W1, W2, W3, U1, U2 i K1 są sprawdzane na podstawie wykonanego i zaprezentowanego projektu przejściowego podczas seminarium Efekty W1 i W2 - 5,0 (bdb) – student w stopniu bardzo dobrym zna budowę, działanie i zasady eksploatacji sprzętu wojskowego wojsk lądowych oraz uwarunkowania konstrukcyjne i zasady projektowania sprzętu uzbrojenia. Projekt wykonano bezbłędnie, a wykonawca wykazuje bardzo wysoką wiedzę w przedmiocie projektu przejściowego. - 4,0 (db) – student w stopniu dobrym zna budowę, działanie i zasady eksploatacji sprzętu wojskowego wojsk lądowych oraz uwarunkowania konstrukcyjne i zasady projektowania sprzętu uzbrojenia. Projekt zawiera drobne błędy, a wykonawca wykazuje dobrą wiedzę w przedmiocie projektu przejściowego. - 3,0 (dst) – student w stopniu dostatecznym zna budowę, działanie i zasady eksploatacji sprzętu wojskowego wojsk lądowych oraz uwarunkowania konstrukcyjne i zasady projektowania sprzętu uzbrojenia. Projekt zawiera błędy (lecz nie merytoryczne), a wykonawca wykazuje dostateczną wiedzę w przedmiocie projektu przejściowego. Efekt W3 - 5,0 (bdb) – student ma obszerną wiedzę z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych w ramach zabezpieczenia procesu eksploatacji sprzętu wojskowego. - 4,0 (db) – student wykazuje dość duży zakres wiedzy z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych w ramach zabezpieczenia procesu eksploatacji sprzętu wojskowego. - 3,0 (dst) – student ma podstawową, niezbędną wiedzę z zakresu planowania i rozliczania środków budżetowych w ramach zabezpieczenia procesu eksploatacji sprzętu wojskowego.. Efekt U1 - 5,0 (bdb) – student potrafi bezbłędnie opracowywać dokumenty związane z eksploatacją oraz wdrażaniem do eksploatacji sprzętu uzbrojenia wojsk lądowych. Potrafi na wysokim poziomie przedstawić wyniki projektu przejściowego. - 4,0 (db) – student potrafi – z drobnymi błędami – opracowywać dokumenty związane z eksploatacją oraz wdrażaniem do eksploatacji sprzętu uzbrojenia wojsk lądowych. Potrafi na dobrym poziomie przedstawić wyniki projektu przejściowego. - 3,0 (dst) – student potrafi – z błędami (lecz nie merytorycznymi) – opracowywać dokumenty związane z eksploatacją oraz wdrażaniem do eksploatacji sprzętu uzbrojenia wojsk lądowych. Potrafi na dostatecznym poziomie przedstawić wyniki projektu przejściowego. Efekt U2 - 5,0 (bdb) – student potrafi bezbłędnie zorganizować proces naprawczy oraz wytwarzać i prowadzić dokumentację naprawczą sprzętu wojskowego. - 4,0 (db) – student potrafi – z drobnymi błędami – zorganizować proces naprawczy oraz wytwarzać i prowadzić dokumentację naprawczą sprzętu wojskowego. - 3,0 (dst) – student potrafi – z błędami (lecz nie merytorycznymi) – zorganizować proces naprawczy oraz wytwarzać i prowadzić dokumentację naprawczą sprzętu wojskowego. Efekt K1 jest sprawdzany w trakcie trwania zajęć dydaktycznych. |
Praktyki zawodowe: |
Nie ma |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.