Projekt przejściowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMTAXWSJ-PP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt przejściowy |
Jednostka: | Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | jednolite magisterskie |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | Projekt 16/+, razem: 16 godz., 2 pkt ECTS |
Przedmioty wprowadzające: | Bazuje na przedmiotach objętych programem jednolitych studiów magister-skich na specjalności: eksploatacja PZR, Eksploatacja PZR średniego zasięgu, Radioelektronika PZR. |
Programy: | semestr VII / Mechatronika/Eksploatacja PZR, Eksploatacja PZR średniego zasięgu, Radioelektronika PZR |
Autor: | dr inż. Krzysztof MOTYL |
Bilans ECTS: | Aktywność / obciążenie studenta w godz. 1. Udział w wykładach/zajęciach projektowych / 16 2. Samodzielne przygotowanie do seminarium / 10 3. Realizacja projektu / 20 4. Udział w konsultacjach / 10 5. Przygotowanie do zaliczenia / 4 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 60 godz./ 2 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli (1+3+4): 46 godz./ 1 ECTS Zajęcia powiązane z działalnością naukową/ 2 ECTS |
Skrócony opis: |
Celem jest samodzielne wykonanie przez Studenta zadania o charakterze inżynierskim. Wydanie tematów projektów przejściowych i wymagania for-malne dotyczące zaliczenia i edycji projektu przejściowego. Omówienie za-gadnień do rozwiązania w toku realizacji projektu. Referowanie i dyskusja całości projektu przejściowego. |
Pełny opis: |
Wykłady 1. Wydanie tematów projektów przejściowych i wymagania formalne dotyczące zaliczenia i edycji projektu przejściowego / 2 /. 2. Omówienie zagadnień do rozwiązania w toku realizacji projektu przejściowego / 2 /. 3. Referowanie i dyskusja koncepcji realizacji projektu / 2 /. 4. Analiza koncepcji realizacji projektu na tle osiągnięć przedstawianych w literaturze tematu / 2 /. 5. Referowanie dotychczasowych wyników realizacji projektu / 6 /. 6. Podsumowanie całości realizacji projektu przejściowego, zaliczenie projektu / 2 /. |
Literatura: |
Zaleca się literaturę, która obejmuje pozycje z zakresu związanego z tematem pracy przejściowej i jest ustalana w ramach konsultacji z opiekunem pracy. Podstawowa: • Podawana przez prowadzącego do każdego tematu, odpowiednio do etapu wykonywania projektu. • Cristina Stuart – Sztuka przemawiania i prezentacji, Książka i Wiedza, Warszawa 2006 r.; • Leon Marszałek - Edytorstwo publikacji naukowych, PWN, Warszawa 1986 r. Uzupełniająca: • Jan Boć – Jak pisać pracę magisterską, Kolonia, Wrocław 1998 r.; • Tadeusz Rawa – Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, WUWM Olsztyn 2012 r. |
Efekty uczenia się: |
Symbol / efekt kształcenia / odniesienie do efektów kierunku U1 / Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie/ K_U01. U2/ Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas po-trzebny na realizację zadania; potrafi opracować i zrealizować harmono-gram prac zapewniający dotrzymanie terminów / K_U02. U3/ Potrafi przygotować notatkę i przedstawić krótką prezentację poświęconą realizacji zadania inżynierskiego / K_U04. U4/ Potrafi integrować elementy mechaniczne, elektroniczne i informatyczne w system mechatroniczny / K_U18. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie wykonanego projektu opisanego w notatce zawierającej stosowną dokumentacją techniczną i jego obrona. Osiągnięcie efektu U1, U2, U3, U4 - są sprawdzane podczas realizacji projektu przejściowego (indywidualny sprawdzian praktyczny). Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi sprawnie opracować dokumentację techniczną w języku polskim i angielskim. Samodzielnie korzysta z narzędzi wspomagających prace projektowe. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny. Potrafi samodzielnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać specjalistyczne informacje w sposób powszechnie zrozumiały. Praca pisemna napisana jest bezbłędnie, wykonanie projektu i jego obrona w terminie i na wysokim poziomie. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi sprawnie opracować dokumentację techniczną w języku polskim i angielskim. Samodzielnie korzysta z narzędzi wspomagających prace projektowe. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny. Potrafi samodzielnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać specjalistyczne informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują drobne błędy interpunkcyjne. Wykonanie projektu i jego obrona w terminie i na wysokim poziomie. Ocenę dobrą otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi znaleźć podstawowe informacje w dokumentach anglojęzycznych. Dobrze obsługuje środowiska projektowe. Zaawansowane czynności realizuje, korzystając ze wskazówek prowadzącego zajęcia. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi poprawnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują drobne błędy interpunkcyjne. Wykonanie projektu i jego obrona na średnim poziomie. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi znaleźć podstawowe informacje w dokumentach anglojęzycznych. Dobrze obsługuje środowiska projektowe. Zaawansowane czynności realizuje, korzystając ze wskazówek prowadzącego zajęcia. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi poprawnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne. Zagadnienia zrealizowane w projekcie w sposób pobieżny. Wykonanie projektu i jego obrona na średnim poziomie. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który potrafi znaleźć podstawowe informacje w polskiej i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcjach urządzeń. Poprawnie obsługuje środowiska projektowe. Nie potrafi wykonać zaawansowanych czynności bez pomocy prowadzącego, ale rozumie ich sens. Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. W pracy pisemnej występują błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne. Zagadnienia zrealizowane w projekcie w sposób ogólny i pobieżny. Wykonanie projektu i jego obrona na dostatecznym poziomie. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie zrealizował projektu zgodnie z harmonogramem, nie brał udziału w zajęciach programowych, nie potrafi prezentować wyników realizacji projektu oraz uzyskał opinię kierownika na poziomie niedostatecznym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Kawalec, Jan Pietrasieński | |
Prowadzący grup: | Adam Kawalec, Jan Pietrasieński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.