Wojskowa Akademia Techniczna - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt przejściowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WMTAXWSJ-PP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt przejściowy
Jednostka: Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Rodzaj studiów:

jednolite magisterskie

Rodzaj przedmiotu:

wybieralny

Forma zajęć liczba godzin/rygor:

Projekt 16/+, razem: 16 godz., 2 pkt ECTS

Przedmioty wprowadzające:

Bazuje na przedmiotach objętych programem jednolitych studiów magister-skich na specjalności: eksploatacja PZR, Eksploatacja PZR średniego zasięgu, Radioelektronika PZR.

Programy:

semestr VII / Mechatronika/Eksploatacja PZR, Eksploatacja PZR średniego zasięgu, Radioelektronika PZR

Autor:

dr inż. Krzysztof MOTYL

Bilans ECTS:

Aktywność / obciążenie studenta w godz.

1. Udział w wykładach/zajęciach projektowych / 16

2. Samodzielne przygotowanie do seminarium / 10

3. Realizacja projektu / 20

4. Udział w konsultacjach / 10

5. Przygotowanie do zaliczenia / 4

Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 60 godz./ 2 ECTS

Zajęcia z udziałem nauczycieli (1+3+4): 46 godz./ 1 ECTS

Zajęcia powiązane z działalnością naukową/ 2 ECTS

Skrócony opis:

Celem jest samodzielne wykonanie przez Studenta zadania o charakterze inżynierskim. Wydanie tematów projektów przejściowych i wymagania for-malne dotyczące zaliczenia i edycji projektu przejściowego. Omówienie za-gadnień do rozwiązania w toku realizacji projektu. Referowanie i dyskusja całości projektu przejściowego.

Pełny opis:

Wykłady

1. Wydanie tematów projektów przejściowych i wymagania formalne dotyczące zaliczenia i edycji projektu przejściowego / 2 /.

2. Omówienie zagadnień do rozwiązania w toku realizacji projektu przejściowego / 2 /.

3. Referowanie i dyskusja koncepcji realizacji projektu / 2 /.

4. Analiza koncepcji realizacji projektu na tle osiągnięć przedstawianych w literaturze tematu / 2 /.

5. Referowanie dotychczasowych wyników realizacji projektu / 6 /.

6. Podsumowanie całości realizacji projektu przejściowego, zaliczenie projektu / 2 /.

Literatura:

Zaleca się literaturę, która obejmuje pozycje z zakresu związanego z tematem pracy przejściowej i jest ustalana w ramach konsultacji z opiekunem pracy.

Podstawowa:

• Podawana przez prowadzącego do każdego tematu, odpowiednio do etapu wykonywania projektu.

• Cristina Stuart – Sztuka przemawiania i prezentacji, Książka i Wiedza, Warszawa 2006 r.;

• Leon Marszałek - Edytorstwo publikacji naukowych, PWN, Warszawa 1986 r.

Uzupełniająca:

• Jan Boć – Jak pisać pracę magisterską, Kolonia, Wrocław 1998 r.;

• Tadeusz Rawa – Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, WUWM Olsztyn 2012 r.

Efekty uczenia się:

Symbol / efekt kształcenia / odniesienie do efektów kierunku

U1 / Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie/ K_U01.

U2/ Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas po-trzebny na realizację zadania; potrafi opracować i zrealizować harmono-gram prac zapewniający dotrzymanie terminów / K_U02.

U3/ Potrafi przygotować notatkę i przedstawić krótką prezentację poświęconą realizacji zadania inżynierskiego / K_U04.

U4/ Potrafi integrować elementy mechaniczne, elektroniczne i informatyczne w system mechatroniczny / K_U18.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot zaliczany jest na podstawie wykonanego projektu opisanego w notatce zawierającej stosowną dokumentacją techniczną i jego obrona.

Osiągnięcie efektu U1, U2, U3, U4 - są sprawdzane podczas realizacji projektu przejściowego (indywidualny sprawdzian praktyczny).

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej

i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi sprawnie opracować dokumentację techniczną w języku polskim i angielskim. Samodzielnie korzysta z narzędzi wspomagających prace projektowe. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny. Potrafi samodzielnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać specjalistyczne informacje w sposób powszechnie zrozumiały. Praca pisemna napisana jest bezbłędnie, wykonanie projektu i jego obrona w terminie i na wysokim poziomie.

Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej

i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi sprawnie opracować dokumentację techniczną w języku polskim i angielskim. Samodzielnie korzysta z narzędzi wspomagających prace projektowe. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny. Potrafi samodzielnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać specjalistyczne informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują drobne błędy interpunkcyjne. Wykonanie projektu i jego obrona w terminie i na wysokim poziomie.

Ocenę dobrą otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi znaleźć podstawowe informacje w dokumentach anglojęzycznych. Dobrze obsługuje środowiska projektowe. Zaawansowane czynności realizuje, korzystając ze wskazówek prowadzącego zajęcia. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi poprawnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują drobne błędy interpunkcyjne. Wykonanie projektu i jego obrona na średnim poziomie.

Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który sprawnie korzysta z polskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcji urządzeń. Potrafi znaleźć podstawowe informacje w dokumentach anglojęzycznych. Dobrze obsługuje środowiska projektowe. Zaawansowane czynności realizuje, korzystając ze wskazówek prowadzącego zajęcia. Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi poprawnie formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. Potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały. W pracy pisemnej występują błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne. Zagadnienia zrealizowane w projekcie w sposób pobieżny. Wykonanie projektu i jego obrona na średnim poziomie.

Ocenę dostateczną otrzymuje student, który potrafi znaleźć podstawowe informacje w polskiej i angielskiej dokumentacji technicznej oraz instrukcjach urządzeń. Poprawnie obsługuje środowiska projektowe. Nie potrafi wykonać zaawansowanych czynności bez pomocy prowadzącego, ale rozumie ich sens. Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny korzystając z podpowiedzi prowadzącego zajęcia. Potrafi formułować i przekazywać informacje o osiągnięciach mechatroniki i innych aspektów działalności inżynieryjnej. W pracy pisemnej występują błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne. Zagadnienia zrealizowane w projekcie w sposób ogólny i pobieżny. Wykonanie projektu i jego obrona na dostatecznym poziomie.

Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie zrealizował projektu zgodnie z harmonogramem, nie brał udziału w zajęciach programowych, nie potrafi prezentować wyników realizacji projektu oraz uzyskał opinię kierownika na poziomie niedostatecznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Kawalec, Jan Pietrasieński
Prowadzący grup: Adam Kawalec, Jan Pietrasieński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa 46 tel: +48 261 839 000 https://www.wojsko-polskie.pl/wat/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)