Sterowanie w systemie CAN-bus - pwp
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMEMXCSI-24-PWP4-SwS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sterowanie w systemie CAN-bus - pwp |
Jednostka: | Wydział Inżynierii Mechanicznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Skrócony opis: |
Systemy sterowania maszyn i urządzeń. Magistrala CAN jako nowy standard komunikacji w systemach sterowania maszyn i urządzeń. Pojęcia i definicje. Elementy wykonawcze magistrali CAN. CAN mobilny w maszynach roboczych. CAN open. |
Pełny opis: |
Pełny opis 1. Systemy sterowania maszyn i urządzeń2. Magistrala CAN jako nowy standard komunikacji w systemach sterowania maszyn i urządzeń3. Pojęcia i definicje4. Magistrala CAN w hydrotronicznych układach napędowych5. Maszyny i pojazdy wyposażone w hydrotroniczne układy napędowe pracujące w oparciu o magistralę CAN6. Programowanie sterowników pracujących w standardzie CAN7. Projektowanie struktury systemu sterowania maszynami i urządzeniami w oparciu o elementy pracujące w standardzie CAN |
Literatura: |
podstawowa: § Pizoń A.: Elektrohydrauliczne analogowe i cyfrowe układy automatyki. WNT, Warszawa 1995;§ Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe” nr 1/2008 „Zastosowania magistrali CAN w technice wojskowej i cywilnej” Ustroń-Jaszowiec 2008;§ Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe” nr 1/2008 „Zastosowania magistrali CAN w technice wojskowej i cywilnej” Ustroń-Jaszowiec 2010;§ Szydelski Z.: Napęd i sterowanie hydrauliczne w pojazdach i samojezdnych maszynach roboczych. WKŁ, Warszawa 1999;uzupełniająca:§ Budny E.: Napęd i sterowanie układów hydraulicznych w maszynach roboczych. ITE, Radom 2001;§ Craig J.J.: Wprowadzenie do robotyki, Mechanika i Sterowanie. WNT, Warszawa 1993;§ Szydelski Z.: Nowe systemy sterowania napędów hydrostatycznych. SiNH 3/85;§ Bartnicki A.: Hydrotroniczne systemy sterowania maszynami inżynieryjnymi oparte na magistrali CAN, Logistyka Nr 2/2008;§ Bartnicki A., Typiak A.: Badania układów napędowych pracujących w systemie CAN-bus, „Badanie, konstrukcja, wytwarzanie i eksploatacja układów hydraulicznych”, Cylinder 2008.§ Bartnicki A., Typiak A.: Stanowisko do badań hydrotronicznych układów napędowych pracujących w systemie CAN-bus, „Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe (23)” nr 1/2008. |
Efekty uczenia się: |
W1 - ma wiedzę w zakresie pojazdów mechanicznych i maszyn inżynieryjno-budowlanych i drogowych, mechatroniki i diagnostyki samochodowej, technik komputerowych w inżynierii mechanicznej / K_W09 +W2 - ma podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki niezbędną do doboru i stosowania w praktyce podstawowych elementów i układów elektrycznych w budowie maszyn oraz podstawowych układów mechatronicznych / K_W11 +W3 - ma podstawową wiedzę w zakresie architektury komputerów (w szczególności warstwy sprzętowej), oraz w zakresie metodyki i podstawowych technik programowania / K_W15 +W4 - ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i robotyki niezbędną do projektowania układów regulacji stosowanych w urządzeniach mechanicznych i mechatronicznych / K_W17 +U1 – potrafi działać w środowisku informatycznym i wykorzystać narzędzia komputerowego wspomagania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów i układów mechanicznych / K_U11 ++K1 – rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się /K_K01 +K2 – ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera-mechanika, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje / K_K02 +K3 – ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej / K_K07 + |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie zaliczenia§ warunek konieczny do uzyskania zaliczenia: zaliczenie projektu końcowego systemu sterowania opartego na magistrali CAN |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.