Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WLOZICSL-19Z5-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | 2 godz./ Seminarium (dyskusja, analiza przypadków) 3 pkt ECTS Zaliczenie na ocenę |
Przedmioty wprowadzające: | brak |
Autor: | dr Beata Czuba |
Bilans ECTS: | 3 |
Skrócony opis: |
Metodologia pisania pracy dyplomowej. Sprecyzowanie tematu, celu i układu pracy. Opracowanie i zatwierdzenie harmonogramu pracy. Kwerenda materiałów źródłowych. Referowanie koncepcji pracy (cel, problemy badawcze, hipoteza). Wytyczne do opracowania poszczególnych rozdziałów pracy. Określenie zakresu metod badawczych stosowanych w pracy. Wydanie dyplomantom zadań do pracy dyplomowej i ich analiza. Omówienie z dyplomantami uwag promotora do treści rozdziału pierwszego. Przedstawienie do akceptacji ostatecznej wersji (po poprawkach) rozdziału pierwszego oraz referowanie treści rozdziału drugiego. Omówienie z dyplomantami uwag promotora do treści rozdziału drugiego. Przedstawienie do akceptacji ostatecznej wersji (po poprawkach) rozdziału drugiego oraz referowanie treści rozdziału trzeciego. Omówienie z dyplomantami uwag promotora do treści rozdziału trzeciego. Przedstawienie do akceptacji ostatecznej wersji (po poprawkach) rozdziału trzeciego. |
Pełny opis: |
1. Przegląd literatury dotyczącej przedmiotu pracy licencjackiej. Ustalenie terminów realizacji poszczególnych przedsięwzięć związanych z przygotowywaniem badań oraz pisaniem pracy. 2. Omówienie koncepcji pracy, w tym: problemów badawczych, metod badań, hipotez, struktury pracy (zawartości poszczególnych rozdziałów). 3. Weryfikacja poszczególnych rozdziałów pracy pod względem zawartości merytorycznej i poprawności redakcyjnej. 4. Akceptacja ostatecznej wersji pracy przez promotora. |
Literatura: |
1. Apanowicz J., Metodologia ogólna, Wydawnictwo „BERNARDINUM ", Gdynia 2002. 2. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2013. 3. Bańka W., Cabak H., Wybrane problemy metodologii badań w wojskowych naukach społecznych, WAP, Warszawa 1981. 4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wyd. Śląsk, Katowice 1995. |
Efekty uczenia się: |
W1 zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorię oraz ogólną metodologię badań dotyczącą nauki o zarządzaniu, jej usytuowanie w systemie nauk społecznych oraz związki z innymi dyscyplinami naukowymi/ KW02 U1 Potrafi wykonać narzędzia badań o charakterze ilościowym i jakościowym do przygotowania i oceny problemów badawczych/ K_U05 K1 Jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i odbieranych treści oraz rozumie potrzebę jej ciągłego uzupełniania/ K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: 1. Punktualność wykonania przez studenta poszczególnych zadań. 2. Poprawność merytoryczna dotycząca przedstawionych analiz. 3. Samodzielność w pracy. 4. Inicjatywa oraz aktywność. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który terminowo wywiązuje się z zadań, przedstawione treści (analizy, definicje) nie budzą większych zastrzeżeń, jest samodzielny, przejawia inicjatywę oraz aktywność (np. własne pomysły dotyczące badań, sposobu ujęcia określonych problemów, etc.). Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który wykazuje niewielkie uchybienia dotyczące terminowości lub/i poprawności merytorycznej treści pracy, samodzielności, aktywności i inicjatywy. Ocenę dobrą wykazuje student, który wykazuje uchybienia dotyczące punktualności, nie zawsze radzi sobie samodzielnie z problemami, jest przeciętnie aktywny i zmotywowany. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który zwykle nie dotrzymuje terminów wykonania zadań, wymaga licznych korekt w zakresie merytoryki/stylu pracy, rzadko przejawia własną inicjatywę oraz aktywność, raczej wymaga mobilizacji ze strony promotora. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który przeważnie ma opóźnienia w terminach, niemniej jednak spełnia wymagania, prezentuje słaby poziom samodzielności, rzadko przejawia inicjatywę, wymaga częstego monitorowania jego działań przez promotora. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie dotrzymuje terminów, wykazuje poważne uchybienia w zakresie znajomości merytoryki i metodologii pracy, nie stosuje się do zasad redakcyjnych pisania pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Ameljańczyk, Joanna Antczak, Wiesław Gonciarski, Janusz Kostecki, Włodzimierz Miszalski, Adam Ostanek, Kazimierz Piotrkowski, Krzysztof Sołoducha, Wioletta Wereda, Jacek Woźniak, Piotr Zaskórski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.