Planowanie cywilne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WLORZCNM-20Z3-PC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie cywilne |
Jednostka: | Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W 10/+; Ć 8/z Razem: 18 (10 godzin wykładów zaliczanych w postaci zaliczenia na ocenę; 8 godzin ćwiczeń zaliczanych bez oceny) |
Przedmioty wprowadzające: | Brak |
Programy: | III semestr / bezpieczeństwo narodowe / wszystkie specjalności |
Autor: | dr Justyna Stochaj |
Bilans ECTS: | 1. Udział w wykładach / 10 2. Udział w ćwiczeniach audytoryjnych / 8 3. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 21 4. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych /36 5. Udział w konsultacjach / 6 6. Przygotowanie do zaliczenia / 15 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 96 godz. przyjęto 3 ECTS |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje podstawową aparaturę pojęciową dotyczącą planowania cywilnego. W trakcie zajęć poruszane są takie zagadnienia jak: planowanie jako funkcja zarządzania, etapy procesu planowania, plan i atrybuty dobrego planu. Analizowana jest realizacja zadań planowania cywilnego w administracji publicznej. Przedstawiane są rodzaje planów przygotowywanych w ramach planowania cywilnego, zadania planowania cywilnego, przygotowanie administracji publicznej do działania w sytuacjach kryzysowych, a także planowanie wykorzystania Sił Zbrojnych RP do rozwiązywania sytuacji kryzysowych. |
Pełny opis: |
Wykłady / prowadzone metodą podającą: informacyjną lub konwersatoryjną, z wykorzystaniem multimedialnych środków dydaktycznych. 1. Podstawowe pojęcia związane z planowaniem cywilnym 2. Metody wykorzystywane w planowaniu cywilnym 3. Zagrożenia bezpieczeństwa 4. Planowanie cywilne w Polsce 5. Plany zarządzania kryzysowego Laboratoria / praca w grupach oraz dyskusja kierowana. 1. Zagrożenia bezpieczeństwa 2. Metody wykorzystywane w planowaniu cywilnym 3. Plany zarządzania kryzysowego 4. Elementy planów zarządzania kryzysowego/ Zaliczenie przedmiotu |
Literatura: |
Podstawowa: 1. R. Grodzki, Zarządzanie Kryzysowe. Dobre praktyki, Difin, Warszawa 2020. 2. A. Wysokińska-Senkus (red.), Wybrane problemy zarządzania. Kon-tekst bezpieczeństwa, ASzWoj, Warszawa 2020. 3. W. Kitler (red.), Planowanie cywilne w zarządzaniu kryzysowym, AON, Warszawa 2011. 4. Narodowy Program Ochrony Infrastruktury Krytycznej, RCB, Warsza-wa 2020. 5. Krajowy Plan Zarządzania Kryzysowego, RCB, Warszawa 2020. |
Efekty uczenia się: |
W02 / prawne, psychologiczne, techniczne, informacyjne, socjologiczne i etyczne aspekty zapewniania bezpieczeństwa oraz fundamentalne dylematy cywilizacji w zakresie zapewniania bezpieczeństwa U02 / potrafi w pogłębionym stopniu identyfikować i interpretować złożone zjawiska i procesy społeczne w tym ich aspekty historyczne, filozoficzne, eko-nomiczne, kulturowe, militarne, prawne, psychologiczne, techniczne, informa-cyjne, socjologiczne i etyczne mające wpływ na bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe oraz właściwie dobierać źródła i dokonywać ich interpretacji z wykorzystaniem odpowiednich metod naukowych K01 / jest gotów do krytycznej oceny przekazywanych i odbieranych treści dotyczących bezpieczeństwa i dziedzin pokrewnych K05 / jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pełnione role zawodowe w zmiennym otoczeniu, podporządkowania się zasadom pracy zespołowej i zasadom etyki oraz do kształtowania i egzekwowania zachowań etycznych u innych |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia na ocenę Laboratorium zaliczane są na podstawie: bez oceny Zaliczenie przedmiotu jest prowadzone w formie: pisemnej (sprawdzian wie-dzy) Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest: Osiągnięcie efektu W02, U02, K01, K05 - weryfikowane jest testem wiedzy Osiągnięcie efektu U02, K01, K02 - sprawdzane jest w ramach zaliczenia labo-ratoriów. Oceny osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia (wg. opinii Komisji WLO ds. Funkcjonowania Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia): Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie 91-100%. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształ-cenia na poziomie 81-90%. Ocenę dobrą otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie 71-80%. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie 61-70%. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie 51-60%. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie równym lub niższym niż 50%. Ocenę uogólnioną zal. otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie wyższym niż 50%. Ocenę uogólnioną nzal. otrzymuje student, który osiągnął zakładane efekty kształcenia na poziomie równym lub niższym niż 50%. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.