Ochrona ludności w UE i wybranych państwach świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WLORLCNP-22Z1-OLUE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ochrona ludności w UE i wybranych państwach świata |
Jednostka: | Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | realizowane formy zajęć: W-wykład, C - ćw. audytoryjne, L – ćw. laborat., P – ćw. projektowe, S – seminarium) Rygor: x - egzamin, + zaliczenie na ocenę, z – zaliczenie ogólne W 6/+ ; C 4/z |
Autor: | dr Paweł Stawarz |
Bilans ECTS: | Aktywność / obciążenie słuchacza w godz. 1. Udział w wykładach / 6 godz. 2. Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych / ….. 3. Udział w ćwiczeniach audytoryjnych / 4 godz. 4. Udział w seminariach / ….. 5. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 16 godz. 6. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych / ….. 7. Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych / 10 godz. 8. Samodzielne przygotowanie do seminarium / ….. 9. Realizacja projektu / ….. 10. Udział w konsultacjach / 2 godz. 11. Przygotowanie do egzaminu / …. 12. Przygotowanie do zaliczenia / 12 godz. 13. Udział w egzaminie / …. Sumaryczne obciążenie pracą słuchacza: 50 godz./2 pkt. ECTS |
Skrócony opis: |
Przedmiot umożliwia słuchaczowi Studiów Podyplomowych zapoznanie się z podstawowymi elementami wiedzy z zakresu ochrony ludności w Unii Europejskiej i wybranych państwach świata. Przedstawione zostaną zagadnienia definicyjne. Przekazana będzie wiedza z zakresu regulacji prawnych oraz instytucji odpowiedzialnych za wskazane działania w omawianej organizacji międzynarodowej i wybranych państwach. |
Pełny opis: |
Wykłady - są prowadzone w sposób konwencjonalny, aktywizujący słuchaczy, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Zagadnienia do przedmiotu: 1. Ochrona ludności w UE i państwach świata – zagadnienia wstępne; Unijny Mechanizm Ochrony Ludności./ 2 godz. / 2. Organizacja ochrony ludności w Szwecji, Włoszech i Izraelu / 2 godz./ 3. Organizacja ochrony ludności w Niemczech, USA i Maroku / 2 godz./ Ćwiczenia audytoryjne - są prowadzone w formie kierowanych dyskusji oraz analiz studiów przypadków. Praca ta będzie również realizowana w formie zespołowej, a następnie będą prezentowanie wyniki na forum grupy szkoleniowej oraz dyskusja nad osiągniętymi rezultatami. 1. Analiza funkcjonowania systemu ochrony ludności we Francji i Hiszpanii / 2 godz./ 2. Analiza funkcjonowania systemu ochrony ludności w Wielkiej Brytanii i Polsce / 2 godz./ |
Literatura: |
Podstawowa: Bogdan Michailiuk, Ochrona ludności. Wybrane problemy, Warszawa 2017. Zarządzanie kryzysowe, problemy, wyzwania, kierunki doskonalenia, red.Zenon Sobejko, Irmina Denysiuk, Warszawa 2017. Jerzy Trocha, Ochrona ludności w Szwecji jako przykład nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa cywilnego [w:] „Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne” XIII 2017. https://cemn.eu/unijny-mechanizm-ochrony-ludnosci/ Uzupełniająca: Krzysztof R. Zieliński, Ochrona ludności. Zarządzanie kryzysowe. Wydanie 2, Warszawa 2021. |
Efekty uczenia się: |
W1. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą istoty i typów systemów ochrony ludności w podmiotach międzynarodowych / P_W01, W2. Zna wybrane systemy ochrony ludności. / P_W02, U1. Potrafi wykorzystać poznaną wiedzę do efektywnego wykorzystania możliwości związanych z funkcjonowaniem systemów ochrony ludności w wybranych państwach / P_U02, K1. Jest przygotowany do inicjowania i aktywnego uczestniczenia w procesie modernizacji funkcjonujących systemów ochrony ludności. / P_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia z oceną. Ćwiczenia audytoryjne zaliczane są na podstawie: aktywności i obecności. Zaliczenie z wykładu jest przeprowadzane w formie ustnej. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia z wykładu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Osiągnięcie efektów W1 i W2 sprawdzane jest w trakcie ćwiczeń. Osiągnięcie efektu U1 sprawdzane jest w trakcie prezentacji wyników analiz przypadków oraz kierowanych dyskusji podczas ćwiczeń. Osiągnięcie efektów K1, K2 weryfikowane jest na ćwiczeniach, poprzez ocenę poglądów prezentowanych w trakcie dyskusji oraz stanowisk przedstawionych w opracowaniach analiz przypadków. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który udzieli powyżej 90% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. Ocenę dobrą plus otrzymuje student, który udzieli 83-90% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. Ocenę dobrą otrzymuje student, który udzieli 75-82% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. Ocenę dostateczną plus otrzymuje student, który udzieli 68-74% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który udzieli 60-67% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. Ocenę niedostateczną otrzymuje słuchacz, który udzieli mniej niż 60% poprawnych odpowiedzi podczas zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 4 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Stawarz | |
Prowadzący grup: | Paweł Stawarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie ZAL/NZAL Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.