Radarowe sygnały złożone
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WELEVWSI-RSZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Radarowe sygnały złożone |
Jednostka: | Wydział Elektroniki |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://clesnik.wel.wat.edu.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W 20/Zo ; C 12/Zo ; L 8/Z ; Razem: 40 |
Przedmioty wprowadzające: | nazwa przedmiotu / wymagania wstępne: Przetwarzanie sygnałów / znajomość opisu sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, analizy korelacyjnej sygnałów. Podstawy teledetekcji / znajomość: podstawowych wymagań na postać i właściwości radarowych sygnałów sondujących |
Programy: | V / Elektronika i Telekomunikacja / Radiolokacja, dla kandydatów na ż.z. |
Autor: | dr inż. Czesław Leśnik |
Bilans ECTS: | aktywność / obciążenie studenta w godz.: 1. Udział w wykładach / 19 2. Samodzielne studiowanie tematyki wykładów / 18 3. Udział w ćwiczeniach /12 4. Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń / 10 5. Udział w laboratoriach / 8 6. Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów / 6 7. Udział w konsultacjach / 6 8. Przygotowanie do zaliczenia / 10 9. Udział w zaliczeniu / 1 Sumaryczne obciążenie pracą studenta: 90 / 3 ECTS Zajęcia z udziałem nauczycieli: 1.+3.+5.+7.+9.=46 / 2 ECTS Zajęcia o charakterze praktycznym: 3.+4.+5.+6.+7.=42 / 1 ECTS |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznać studentów z tematyką związaną z ogólną charakterystyką i klasyfikacją sygnałów złożonych stosowanych w teledetekcji, z radarową funkcja nieoznaczoności, sygnałami złożonymi z wewnątrzimpulsową liniową i nieliniową modulacją częstotliwości oraz z wewnątrzimpulsową manipulacją częstotliwości, z sygnałami złożonymi z wewnątrzimpulsową dwu- i wielowartościową manipulacją fazy, z sygnałami złożonymi z wewnątrzimpulsową mieszaną modulacją i manipulacją oraz z sygnałem ciągłym z modulacją częstotliwości. |
Pełny opis: |
Wykład /metody dydaktyczne: 1. Ogólna charakterystyka i klasyfikacja sygnałów złożonych. / 2 2. Radarowa funkcja nieoznaczoności. / 2 3. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową liniową modulacją częstotliwości. / 2 4. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową nieliniową modulacją częstotliwości. / 2 5. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową manipulacją częstotliwości. /2 6. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową binarną manipulacją fazy. / 2 7. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową wielowartościową manipulacją fazy, cz. 1. / 2 8. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową wielowartościową manipulacją fazy, cz. 2. / 2 9. Sygnały złożone z wewnątrzimpulsową mieszaną modulacją i manipulacją. / 2. 10. Sygnały ciągłe z modulacją częstotliwości. / 1 Zaliczenie przedmiotu. / 1 Metody dydaktyczne: werbalno-wizualna prezentacja treści programowych. Ćwiczenia /metody dydaktyczne: 1. Wyznaczanie wewnątrzimpulsowej struktury sygnałów z modulacją częstotliwości. / 2 2. Wyznaczanie wewnątrzimpulsowej struktury sygnałów z manipulacją częstotliwości. / 2 3. Wyznaczanie wewnątrzimpulsowej struktury sygnałów z manipulacją fazy. / 2 4. Wyznaczanie parametrów sygnałów z manipulacją fazy. / 2 5. Wyznaczanie parametrów sygnałów FM CW. / 2 6. Przegląd fabrycznych rozwiązań syntezerów sygnałów złożonych./1 Kolokwium zaliczające. / 1 Metody dydaktyczne: utrwalanie tematyki wykładów poprzez wspólne rozwiązywanie reprezentatywnych zadań rachunkowych oraz analizę fabrycznych rozwiązań syntezerów sygnałów złożonych. Laboratoria /metody dydaktyczne 1. Badanie bryły nieoznaczoności wybranych sygnałów złożonych. / 2 2. Filtracja dopasowana sygnałów z wewnątrzimpulsową modulacją i manipulacją częstotliwości. / 2 3. Filtracja dopasowana sygnałów z wewnątrzimpulsową binarną manipulacją fazy. / 2 4. Filtracja dopasowana sygnałów z wewnątrzimpulsową wielowartościową manipulacją fazy. / 2 Metody dydaktyczne: weryfikacja nabytej przez studentów wiedzy poprzez samodzielne wykonywanie ćwiczeń laboratoryjnych na stanowiskach komputerowych. |
Literatura: |
podstawowa: 1. Leśnik C.: Materiały pomocnicze do zajęć dydaktycznych, http://clesnik.wel.wat.edu.pl/. 2. Levanon N., Mozeson E.: Radar Signals, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2004. uzupełniająca: 1. Cook C. E., Bernfeld M.: Radar Signals. An Introduction to Theory and Application, Artech House, Boston, 1993. 2. Peebles P. Z., Jr.: Radar Principles, John Wiley & Sons, New York, 1998. |
Efekty uczenia się: |
symbol / efekt kształcenia / odniesienie do efektów kierunku: W1 / Ma uporządkowaną oraz podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie syntezy, nadawania oraz odbioru sygnałów radarowych. / K_W09, K_W10, K_W23, K_W24 U1 / Potrafi dokonać analizy i syntezy wybranych radarowych sygnałów złożonych. / K_U08, K_U15 K1 / Ma świadomość potrzeby i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji, jest gotowy do utrzymywania wiedzy w zakresie rozwoju urządzeń i systemów radiolokacyjnych. / K_K01, K_K02, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie: zaliczenia. Ćwiczenia zaliczane są na podstawie: końcowego kolokwium zaliczającego. Ćwiczenia laboratoryjne zaliczane są na podstawie: kolokwiów wstępnych oraz sprawozdań dla każdego ćwiczenia. Zaliczenie z przedmiotu jest prowadzone w formie: pisemnej; warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest zaliczenie ćwiczeń rachunkowych oraz ćwiczeń laboratoryjnych. Efekt W1 sprawdzany jest na kolokwiach wstępnych przed ćwiczeniami laboratoryjnymi, w trakcie ćwiczeń rachunkowych oraz na końcowym zaliczeniu pisemnym. Efekt U1 sprawdzany jest w trakcie ćwiczeń rachunkowych oraz na końcowym zaliczeniu pisemnym. Efekt K1 sprawdzany jest poprzez ocenę postawy studenta podczas wykładów oraz ćwiczeń rachunkowych i laboratoryjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.