Programowanie obiektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WELERCSI-PO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie obiektowe |
Jednostka: | Wydział Elektroniki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W/10/+;L/20/+ |
Przedmioty wprowadzające: | Metody i techniki programowania 1 i 2 Języki programowania |
Programy: | Wydział Elektroniki Kierunek studiów: elektronik i telekomunikacja Specjalność: systemy radioelektroniczne |
Autor: | dr inż. Bronisław Wajszczyk |
Skrócony opis: |
Programowanie obiektowe, klasy podstawowe, klasy pochodne, obsługa wyjątków, funkcje wirtualne, polimorfizm,tworzenie aplikacji obiektowych, tabele obiektów i listy obiektów, graficzne środowisko programistyczne, praktyczna realizacja aplikacji w technice obiektowej, proste animacje |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Podstawowe założenia paradygmatu obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, polimorfizm, dziedziczenie 2. Tworzenie klas obiektów składowe klasy interfejsy i implementacje, konstrukcja i destrukcja 3. Klasy pochodne, dziedziczenie, klasy pochodne, wielokrotne dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, kontrola dostępu 4. Przeciążenie operatora, funkcje operatorowe, konwersja typów 5. Środowisko graficzne, Elementy graficznego interfejsu użytkownika Laboratoria: 1. Typy definiowane przez użytkownika, deklaracja struktur, deklaracja unii 2. Środowisko graficzne, Elementy graficznego interfejsu użytkownika na przykładzie wybranego środowiska 3. Deklaracja klasy, sekcje: private, public, protected, konstruktor klasy, destruktor klasy, konstruktor domniemany, konstruktor kopiujący 4. Dziedziczenie, dostęp do składników klasy, dziedziczenie kilkupokoleniowe, funkcje wirtualne, polimorfizm 4.Projektowanie szkieletu aplikacji zorientowanej obiektowo 6. Tabele obiektów, listy obiektów 7. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego 8. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego 9. Wykorzystanie funkcji graficznych do prezentacji wyników działania, proste animacje 10 Zaliczenie przedmiotu |
Literatura: |
1. Jerzy Grębosz " Symfonia C++ standard" tom 1 i 2, Wydawnictwo Edition 2000, Kranów 2008 2. Bjarne Stroustrup "Programowanie, Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++", Helion, Gliwice 3013. |
Efekty uczenia się: |
K_W09 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych w zakresie informatyki K_W12 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik stosowanych w systemach komputerowych K_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie K_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie K_U13 Potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki, telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście systemowe K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej z materiału objętego zakresem wykładów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie połowy maksymalnej liczby punktów z części pisemnej zaliczenia. Osiągnięcie poszczególnych efektów kształcenia weryfikowane jest następująco: 1. Efekty z kategorii wiedzy weryfikowane są w cząstkowym zakresie poprzez skuteczną realizację ćwiczeń i laboratoryjnych, a w zakresie całościowym w trakcie zaliczenia. 2. Efekty z kategorii umiejętności weryfikowane są poprzez skuteczną realizację technicznych elementów ćwiczeń laboratoryjnych. 3. Efekty z kategorii kompetencji społecznych weryfikowane są poprzez pozytywną zespołową realizację ćwiczeń laboratoryjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.