Wojskowa Akademia Techniczna - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie obiektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WELERCSI-PO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie obiektowe
Jednostka: Wydział Elektroniki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Rodzaj studiów:

I stopnia

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Forma zajęć liczba godzin/rygor:

W/10/+;L/20/+

Przedmioty wprowadzające:

Metody i techniki programowania 1 i 2

Języki programowania


Programy:

Wydział Elektroniki

Kierunek studiów: elektronik i telekomunikacja

Specjalność: systemy radioelektroniczne


Autor:

dr inż. Bronisław Wajszczyk

Skrócony opis:

Programowanie obiektowe, klasy podstawowe, klasy pochodne, obsługa wyjątków, funkcje wirtualne, polimorfizm,tworzenie aplikacji obiektowych, tabele obiektów i listy obiektów, graficzne środowisko programistyczne, praktyczna realizacja aplikacji w technice obiektowej, proste animacje

Pełny opis:

Wykłady:

1. Podstawowe założenia paradygmatu obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, polimorfizm, dziedziczenie

2. Tworzenie klas obiektów składowe klasy interfejsy i implementacje, konstrukcja i destrukcja

3. Klasy pochodne, dziedziczenie, klasy pochodne, wielokrotne dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, kontrola dostępu

4. Przeciążenie operatora, funkcje operatorowe, konwersja typów

5. Środowisko graficzne, Elementy graficznego interfejsu użytkownika

Laboratoria:

1. Typy definiowane przez użytkownika, deklaracja struktur, deklaracja unii

2. Środowisko graficzne, Elementy graficznego interfejsu użytkownika na przykładzie wybranego środowiska

3. Deklaracja klasy, sekcje: private, public, protected, konstruktor klasy, destruktor klasy, konstruktor domniemany, konstruktor kopiujący

4. Dziedziczenie, dostęp do składników klasy, dziedziczenie kilkupokoleniowe, funkcje wirtualne, polimorfizm

4.Projektowanie szkieletu aplikacji zorientowanej obiektowo

6. Tabele obiektów, listy obiektów

7. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego

8. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego

9. Wykorzystanie funkcji graficznych do prezentacji wyników działania, proste animacje

10 Zaliczenie przedmiotu

Literatura:

1. Jerzy Grębosz " Symfonia C++ standard" tom 1 i 2, Wydawnictwo Edition 2000, Kranów 2008

2. Bjarne Stroustrup "Programowanie, Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++", Helion, Gliwice 3013.

Efekty uczenia się:

K_W09 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych w zakresie informatyki

K_W12 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik

stosowanych w systemach komputerowych

K_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich

interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz

formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie

K_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić

czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem

w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie

K_U13 Potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki, telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście

systemowe

K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi

inspirować i organizować proces uczenia się innych osób

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej z materiału objętego zakresem wykładów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie połowy maksymalnej liczby punktów z części pisemnej zaliczenia.

Osiągnięcie poszczególnych efektów kształcenia weryfikowane jest następująco:

1. Efekty z kategorii wiedzy weryfikowane są w cząstkowym

zakresie poprzez skuteczną realizację ćwiczeń i

laboratoryjnych, a w zakresie całościowym w trakcie zaliczenia.

2. Efekty z kategorii umiejętności weryfikowane są poprzez

skuteczną realizację technicznych elementów ćwiczeń

laboratoryjnych.

3. Efekty z kategorii kompetencji społecznych weryfikowane są

poprzez pozytywną zespołową realizację ćwiczeń laboratoryjnych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa 46 tel: +48 261 839 000 https://www.wojsko-polskie.pl/wat/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)