Wojskowa Akademia Techniczna - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie obiektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WELEPWSI-PO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie obiektowe
Jednostka: Wydział Elektroniki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Rodzaj studiów:

I stopnia

Forma zajęć liczba godzin/rygor:

W/12/+;C/12/;L/20/+

Przedmioty wprowadzające:

1. Metodyka i techniki programowania 1 i 2 – wymagania wstępne: wymagana znajomość podstaw algorytmizacji oraz umiejętność programowania w języku wysokopoziomowym.

2. Języki programowania – wymagania wstępne: umiejętność programowania w języku wysokopo-ziomowym i znajomość podstawowych struktur danych.

Programy:

Wydział Elektroniki

Kierunek studiów: elektronik i telekomunikacja

Specjalność: radionawigacja, radioelektroniczne urządzenia pokładowe


Autor:

dr inż. Bronisław Wajszczyk

Skrócony opis:

Pojęcia i techniki programowania obiektowego. Tworzenie klas i metod. Projektowanie klas graficznych.

Pełny opis:

Wykłady:

1. Podstawowe założenia paradygmatu obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, polimorfizm, dziedziczenie

2. Tworzenie klas obiektów

składowe klasy interfejsy i implementacje, konstrukcja i destrukcja

3. Zasady projektowania aplikacji w C++

szkielet programu użytkowego, funkcje, wskaźniki, klasy-uchwyty, zarządzanie pamięcią

4. Klasy pochodne, dziedziczenie, klasy pochodne, klasy abstrakcyjne

5. Klasy pochodne, wielokrotne dziedziczenie, kontrola dostępu

6. Przeciążenie operatora, funkcje operatorowe, konwersja typów

Ćwiczenia:

1. Obsługa wyjątków i tworzenie aplikacji wielowątkowych

2. Projektowanie szkieletu aplikacji zorientowanej obiektowo

3. Podstawy obiektowości. Deklaracja klas, pól i metod

4. Dziedziczenie. Klasa rodzicielska i klasy potomne

5. Przesłanianie metod i składowe statyczne

6. Polimorfizm. Konwersje typów i rzutowanie obiektów

Laboratoria:

1. Konstruktory i klasy abstrakcyjne

2. Tabele obiektów, listy obiektów

3. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych

4. Interfejsy. Tworzenie interfejsów, implementowanie wielu interfejsów

5. Klasy wewnętrzne. Tworzenie klas wewnętrznych i dostęp do klasy zewnętrznej

6. Wykorzystanie funkcji graficznych do prezentacji wyników działania, proste animacje

7. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego

8. Sekwencja działań obiektów i cykli życia

9. Programowanie wielowątkowe

Literatura:

1. Jerzy Grębosz Symfonia C++ standard" tom 1 i 2. Edition 2000

2. Bjarne Stroustrup Programowanie, Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++, Helion 2013

Efekty uczenia się:

K_W09 - Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych

osiągnięciach w zakresie elektroniki, telekomunikacji oraz

informatyki

K_W04 - Ma pogłębioną wiedzę w zakresie przetwarzania

i bezpieczeństwa informacji w systemach telekomunikacyjnych

K_W12

- Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik

i technologii stosowanych w systemach elektronicznych lub

telekomunikacyjnych

K_U01 - Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych

źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich

interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz

formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie

K_U02 - Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić

czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem

w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie

K_U13 - Potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki,

telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście

systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych

(w tym ekonomicznych i prawnych)

K_U18 - Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować

proces samokształcenia

K_K01 - Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi

inspirować i organizować proces uczenia się innych osób

K_K03 - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

K_K04 - Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji

określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej z materiału objętego zakresem wykładów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie połowy maksymalnej liczby punktów z części pisemnej zaliczenia.

Osiągnięcie poszczególnych efektów kształcenia weryfikowane jest następująco:

1. Efekty z kategorii wiedzy weryfikowane są w cząstkowym

zakresie poprzez skuteczną realizację ćwiczeń i

laboratoryjnych, a w zakresie całościowym w trakcie zaliczenia.

2. Efekty z kategorii umiejętności weryfikowane są poprzez

skuteczną realizację technicznych elementów ćwiczeń

laboratoryjnych.

3. Efekty z kategorii kompetencji społecznych weryfikowane są

poprzez pozytywną zespołową realizację ćwiczeń laboratoryjnych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa 46 tel: +48 261 839 000 https://www.wojsko-polskie.pl/wat/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)