Programowanie obiektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WELEPWSI-PO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie obiektowe |
Jednostka: | Wydział Elektroniki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W/12/+;C/12/;L/20/+ |
Przedmioty wprowadzające: | 1. Metodyka i techniki programowania 1 i 2 – wymagania wstępne: wymagana znajomość podstaw algorytmizacji oraz umiejętność programowania w języku wysokopoziomowym. 2. Języki programowania – wymagania wstępne: umiejętność programowania w języku wysokopo-ziomowym i znajomość podstawowych struktur danych. |
Programy: | Wydział Elektroniki Kierunek studiów: elektronik i telekomunikacja Specjalność: radionawigacja, radioelektroniczne urządzenia pokładowe |
Autor: | dr inż. Bronisław Wajszczyk |
Skrócony opis: |
Pojęcia i techniki programowania obiektowego. Tworzenie klas i metod. Projektowanie klas graficznych. |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Podstawowe założenia paradygmatu obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, polimorfizm, dziedziczenie 2. Tworzenie klas obiektów składowe klasy interfejsy i implementacje, konstrukcja i destrukcja 3. Zasady projektowania aplikacji w C++ szkielet programu użytkowego, funkcje, wskaźniki, klasy-uchwyty, zarządzanie pamięcią 4. Klasy pochodne, dziedziczenie, klasy pochodne, klasy abstrakcyjne 5. Klasy pochodne, wielokrotne dziedziczenie, kontrola dostępu 6. Przeciążenie operatora, funkcje operatorowe, konwersja typów Ćwiczenia: 1. Obsługa wyjątków i tworzenie aplikacji wielowątkowych 2. Projektowanie szkieletu aplikacji zorientowanej obiektowo 3. Podstawy obiektowości. Deklaracja klas, pól i metod 4. Dziedziczenie. Klasa rodzicielska i klasy potomne 5. Przesłanianie metod i składowe statyczne 6. Polimorfizm. Konwersje typów i rzutowanie obiektów Laboratoria: 1. Konstruktory i klasy abstrakcyjne 2. Tabele obiektów, listy obiektów 3. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych 4. Interfejsy. Tworzenie interfejsów, implementowanie wielu interfejsów 5. Klasy wewnętrzne. Tworzenie klas wewnętrznych i dostęp do klasy zewnętrznej 6. Wykorzystanie funkcji graficznych do prezentacji wyników działania, proste animacje 7. Wykonanie aplikacji w technice programowania obiektowego 8. Sekwencja działań obiektów i cykli życia 9. Programowanie wielowątkowe |
Literatura: |
1. Jerzy Grębosz Symfonia C++ standard" tom 1 i 2. Edition 2000 2. Bjarne Stroustrup Programowanie, Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++, Helion 2013 |
Efekty uczenia się: |
K_W09 - Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektroniki, telekomunikacji oraz informatyki K_W04 - Ma pogłębioną wiedzę w zakresie przetwarzania i bezpieczeństwa informacji w systemach telekomunikacyjnych K_W12 - Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik i technologii stosowanych w systemach elektronicznych lub telekomunikacyjnych K_U01 - Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie K_U02 - Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie K_U13 - Potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki, telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych (w tym ekonomicznych i prawnych) K_U18 - Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia K_K01 - Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_K03 - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_K04 - Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej z materiału objętego zakresem wykładów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie połowy maksymalnej liczby punktów z części pisemnej zaliczenia. Osiągnięcie poszczególnych efektów kształcenia weryfikowane jest następująco: 1. Efekty z kategorii wiedzy weryfikowane są w cząstkowym zakresie poprzez skuteczną realizację ćwiczeń i laboratoryjnych, a w zakresie całościowym w trakcie zaliczenia. 2. Efekty z kategorii umiejętności weryfikowane są poprzez skuteczną realizację technicznych elementów ćwiczeń laboratoryjnych. 3. Efekty z kategorii kompetencji społecznych weryfikowane są poprzez pozytywną zespołową realizację ćwiczeń laboratoryjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.