Programowanie obiektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WELEAWSM-PO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie obiektowe |
Jednostka: | Wydział Elektroniki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | W/20/+;C/10/+;L/14/+ |
Przedmioty wprowadzające: | Metody i techniki programowania 1 i 2 Języki programowanie Programowanie obiektowe 1 |
Programy: | Wydział Elektroniki Kierunek studiów: elektronik i telekomunikacja Specjalność: Radionawigacja |
Autor: | dr inż Bronisław Wajszczyk |
Skrócony opis: |
Programowanie obiektowe, klasy podstawowe, klasy pochodne, obsługa wyjątków, zarządzanie wątkami, wzorzec architektoniczny Model-Widok-Kontroler, QT - zestaw przenośnych bibliotek i narzędzi programistycznych, sygnały i sloty, przetwarzanie współbieżne, współdzielenie danych przez wątki, synchronizacja współbieżnych operacji, projektowanie współbieżnych struktur danych przy użyciu blokad, projektowanie współbieżnego kodu, technologia OpenMP, dyrektywy kompilatora |
Pełny opis: |
Wykłady: 1. Typy definiowane przez użytkownika, deklaracja struktur, deklaracja uni 2. Deklaracja klasy, sekcje: private, public, protected, konstruktor klasy, destruktor klasy, konstruktor domniemany, konstruktor kopiujący 3. Dziedziczenie, dostęp do składników klasy, dziedziczenie kilkupokoleniowe, funkcje wirtualne, polimorfizm 4. Środowisko QT 5. Mechanizm sygnałów i slotów. Metoda rozsyłania zdarzeń w aplikacjach komputerowych 6. Elementy graficznego interfejsu użytkownika. Technologia Widżetów 7. Wzorzec architektoniczny Model-Widok-Kontroler 8. Standard C++11 9. Boost - kolekcja bibliotek programistycznych poszerzających możliwości języka C++ 10. Programowanie współbieżne, Wstęp do technologii OpenMp Ćwiczenia: 1. Deklaracja klas, deklaracja i implementacja metod klasy 2. Dziedziczenie pojedyncze, dziedziczenie wielokrotne, polimorfizm 3. Tworzenie aplikacji graficznych z wykorzystaniem kreatora QT 4. Praktyczne wykorzystanie wzorca projektowego Model-Widok-Kontroler 5. Projektowanie aplikacji z wykorzystaniem technologii programowania współbieżnego OpenMP Laboratoria: 1. Projektu aplikacji wykonany w technologii obiektowej 2. Aplikacja wykorzystująca GUI 3. Projekt aplikacji wielowątkowej 4. Równoległe wykonywanie kodu z wykorzystaniem dyrektyw biblioteki OpenMP |
Literatura: |
1. Jerzy Grębosz " Symfonia c++ standard" tom 1 i 2, Wydawnictwo Edition 2000, Kranów 2008 2. Bjarne Stroustrup "Programowanie, Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++", Helion, Gliwice 3013. |
Efekty uczenia się: |
K_W09 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych w zakresie informatyki K_W12 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik stosowanych w systemach komputerowych K_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie K_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie K_U13 Potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki,telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście systemowe K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie jest przeprowadzane w formie pisemnej z materiału objętego zakresem wykładów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie połowy maksymalnej liczby punktów z części pisemnej zaliczenia. Osiągnięcie poszczególnych efektów kształcenia weryfikowane jest następująco: 1. Efekty z kategorii wiedzy weryfikowane są w cząstkowym zakresie poprzez skuteczną realizację ćwiczeń i laboratoryjnych, a w zakresie całościowym w trakcie zaliczenia. 2. Efekty z kategorii umiejętności weryfikowane są poprzez skuteczną realizację technicznych elementów ćwiczeń laboratoryjnych. 3. Efekty z kategorii kompetencji społecznych K1 weryfikowane są poprzez pozytywną zespołową realizację ćwiczeń laboratoryjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Laboratorium, 20 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bronisław Wajszczyk | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Kubicki, Bronisław Wajszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-03-01 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Laboratorium, 20 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bronisław Wajszczyk | |
Prowadzący grup: | Bronisław Wajszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.