Projekt zespołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WCYIJCSI-PZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt zespołowy |
Jednostka: | Wydział Cybernetyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | I stopnia |
Forma zajęć liczba godzin/rygor: | P-Projekt 44+ |
Przedmioty wprowadzające: | „Metodyki projektowania i wytwarzania systemów informatycznych” "Wprowadzenie do inżynierii systemów informatycznych" Wymagania wstępne: Studenci powinni mieć opanowane podstawowe wiadomości z zakresu inżynierii oprogramowania oraz zaawansowanej inżynierii systemów informatycznych, Studenci powinni znać podstawowe metodyki (strukturalne i obiektowe) projektowania systemów informatycznych. |
Programy: | Informatyka/inżynieria systemów |
Autor: | dr inż. Jerzy Stanik |
Bilans ECTS: | Liczba godzin realizowanych przy bezpośrednim udziale nauczyciela / godziny kontaktowe/ - liczba godz. 44; ETCS - 2.0 Samodzielna praca studenta/godz. niekontaktowe/ liczba godz. 96; ETCS - 2.0 CAŁKOWITE OBCIĄŻENIE STUDENTA liczba godz. 100; ETCS - 4.0 |
Skrócony opis: |
Przeznaczeniem modułu jest zaprojektowanie i implementacja projektu, którego pomyślne i terminowe wykonanie stanowi test dojrzałości zawodowej przyszłego absolwenta kierunku informatyki. Przy ocenie projektu uwzględnia się oprócz treści merytorycznych inicjatywę i samodzielność studenta. Opracowany projekt powinien zostać złożony w postaci drukowanej, nadającej się do recenzji. Tematyka projektów jest ustalana indywidualnie i uwzględnia program studiów |
Pełny opis: |
Celem projektu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami jak: • Ustalenie tematyki projektu i postawienie indywidualnego lub grupowego zadania projektowego, • Określenie ról w projekcie i przypisanie zadań do poszczególnych ról, • Środowisko i narzędzia informatyczne wspierające proces modelowania, •Modelowanie elementów systemy z wykorzystaniem wybranych narzędzi wspomagających typu CASE i CAStE, • Środowisko i narzędzia informatyczne wspierające proces projektowania, • Projektowanie elementów systemy z wykorzystaniem wybranych narzędzi wspomagających typu CASE i CAStE, • Implementacja wybranych elementów systemu, • Dobranie środowiska i narzędzia informatyczne wspierające proces wdrażania systemu informatycznego |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • nie dotyczy Literatura zalecana: Koszlajda A.: Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach, Helion 2010 r. Yourdon E.: Współczesna analiza strukturalna, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, ·Warszawa, 1996 r. Barker R.: Modelowania związków encji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, ·Warszawa, 1996 r. Baker R., C.: Longman: Modelowanie funkcji i procesów, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1996 r. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: Kategoria wiedzy: • Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu podstaw informatyki, teorii algorytmów i struktur danych, zarządzania danymi oraz zna paradygmaty i techniki programowania wysokopoziomowego i niskopoziomowego • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu modele, metody, metodyki oraz narzędzia do wytwarzania (analizy, projektowania i implementacji) systemów informatycznych (początkowe etapy cyklu życia systemów), • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, dobre praktyki i metodyki wdrażania, utrzymywania, doskonalenia i wycofywania systemów informatycznych (końcowe etapy cyklu życia systemów) • Zna i rozumie możliwości zastosowania podstawowych narzędzi informatycznych wspomagających procesy zarządzania, gromadzenia i eksploracji danych oraz potrafi identyfikować tendencje zmian w zakresie rozwiązań teleinformatycznych. • Ma wiedzę z zakresu podstawowych narzędzi informatycznych wspomagających procesy wytwarzania aplikacji oraz potrafi identyfikować tendencje zmian na rynku rozwiązań teleinformatycznych, • Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie projektowania i architektury systemów informatycznych. Kategoria umiejętności • Potrafi dobrać środowisko i narzędzia informatyczne wspierające proces projektowania i wdrażania systemu informatycznego. • Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas realizacji zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac • Umie modelować i projektować systemy z wykorzystaniem wybranych narzędzi wspomagających typu CASE i CAStE, potrafi wybrać i posłużyć się wybraną metodyką budowy sytemu informatycznego • Potrafi wybrać i posłużyć się wybraną metodyką budowy sytemu informatycznego; potrafi zaprojektować system wykorzystując notację UML; • Potrafi dobierać i wykorzystywać zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) m.in. do komunikowania się, gromadzenia i eksploracji danych • Potrafi skutecznie porozumiewać się przy pomocy różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach • Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie IT w celu utrzymania wymaganego poziomu efektywności zarzadzania w organizacji; ponadto potrafi zaproponować doskonalenie istniejących systemów informatycznych zgodnie z bieżącymi wymaganiami zawartymi w strategii organizacji Kategoria kompetencji społecznych Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Ma pogłębioną świadomość przydatności metod i środków informatyki w doskonaleniu funkcjonowania jednostek administracji rządowej i samorządowej, a w szczególności: • potrafi pracować i współdziałać w grupie w różnych rolach • konstruktywnie uczestniczy w przygotowaniu projektów z zakresu działalności gospodarczej z punktu widzenia bezpieczeństwa informacji, uwzględniając aspekty prawne, społeczne i polityczne • jest przygotowany do wykorzystania wiedzy z zakresu realizowanego przedmiotu w tworzeniu systemu bezpieczeństwa informacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów biznesowych jako podstawy funkcjonowania organizacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratoria prowadzone są w cyklach 6-godzinnych. Mają charakter praktyczny, utwierdzający wiedzę zdobytą przez studentów w ramach wcześniejszych przedmiotów. Po ukończeniu i pozytywnym zaliczeniu przedmiotu, studenci powinni być w stanie zaprojektować i zaimplementować małej i/lub średniej wielkości przedsięwzięcie informatyczne (projekt) oraz ocenić jego rozmiar, pracochłonność i czas realizacji. W ramach zajęć zostaną wykorzystanie informatyczne narzędzia wspomagające proces wytwarzania i zarządzania projektami informatycznymi. Moduł kształcenia zaliczany jest na podstawie: zaliczenia. Zaliczenie jest przeprowadzane w formie sprawdzianu wyników projektu zawartych repozytorium projektowym. Przy ocenie wyników projektu uwzględnia się oprócz treści merytorycznych inicjatywę i samodzielność studenta. Opracowany projekt powinien zostać złożony w postaci drukowanej, nadającej się do recenzji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 44 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wojskowa Akademia Techniczna.