Elektronika i telekomunikacja, eksploatacja systemów łączności, magisterskie, MON
Informacje o programie studiów
Kod: | WELELWSM18L |
Nazwa: | Elektronika i telekomunikacja, eksploatacja systemów łączności, magisterskie, MON |
Tryb studiów: | Stacjonarne (wojskowe) |
Rodzaj studiów: | Drugiego stopnia |
Czas trwania: | Trzy semestry |
|
Elektronika i telekomunikacja
Eksploatacja systemów łączności |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Elektroniki (od 2002/03L)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
Sem. 1, elektronika i telekomunikacja, eksploatacja systemów łączności, magisterskie, MON |
Sem. 2, elektronika i telekomunikacja, eksploatacja systemów łączności, magisterskie, MON |
Sem. 3, elektronika i telekomunikacja, eksploatacja systemów łączności, magisterskie, MON Magister inżynier elektroniki i telekomunikacji, specjalność eksploatacja systemów łączności |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunku elektronika i telekomunikacja musi posiadać kwalifikacje pierwszego stopnia oraz kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym kierunku lub jednym z niżej wymienionych kierunków pokrewnych: automatyka i robotyka, elektrotechnika, energetyka, informatyka, mechatronika, edukacja techniczno-informatyczna. Osoba powinna posiadać kompetencje obejmujące w szczególności: wiedzę z zakresu fizyki i matematyki, umożliwiającą zrozumienie podstaw fizycznych elektroniki oraz formułowanie i rozwiązywanie prostych zadań projektowych z zakresu elektroniki; wiedzę i umiejętności z zakresu teorii obwodów i sygnałów elektrycznych, metrologii, a także elementów, analogowych i cyfrowych układów oraz systemów elektronicznych, umożliwiającą pomiary, analizę, symulację i projektowanie prostych elementów i układów elektronicznych; umiejętność wykorzystania metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich; wiedzę i umiejętności z zakresu architektury i oprogramowania systemów komputerowych; wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki i techniki programowania, umożliwiające sformułowanie algorytmu prostego problemu inżynierskiego i opracowanie oprogramowania w wybranym języku wysokiego poziomu, z wykorzystaniem właściwych narzędzi informatycznych; umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadania o charakterze projektowym. Osoba, która w wyniku ukończenia studiów pierwszego stopnia nie uzyskała części wymienionych kompetencji, może podjąć studia drugiego stopnia na kierunku elektronika i telekomunikacja, jeżeli uzupełnienie braków kompetencyjnych może być zrealizowane przez zaliczenie zajęć w wymiarze nieprzekraczającym 30 punktów ECTS. W związku z tym, że osoba podejmująca studia drugiego stopnia na kierunku elektronika i telekomunikacja uzyskała w wyniku ukończenia studiów pierwszego stopnia odpowiednie kompetencje do ich podjęcia lub – w przypadku braku niektórych z wymaganych kompetencji – może je uzupełnić w wyniku realizacji zajęć w wymiarze nieprzekraczającym 30 ECTS, opis efektów kształcenia dla studiów drugiego stopnia nie musi odnosić się do wszystkich efektów kształcenia wymienionych w opisie kwalifikacji drugiego stopnia w obszarze kształcenia odpowiadającym obszarowi nauk technicznych (opis kwalifikacji drugiego stopnia obejmuje łączne efekty kształcenia osiągnięte na studiach pierwszego i drugiego stopnia). Kryteriami kwalifikacyjnymi są punkty rankingowe ustalone przez komisję rekrutacyjną, która bierze pod uwagę: wynik ukończenia studiów wyższych (od 0-50 pkt. rankingowych), kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na określonym kierunku studiów i wyniki uzyskane w czasie trwania studiów wyższych (od 0-50 pkt. rankingowych). Uzyskanie minimalnej liczby punktów rankingowych ustalonej przez komisję rekrutacyjną dla kierunku warunkuje przyjęcie kandydata na studia. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
• studia były realizowane na specjalności: eksploatacja systemów łączności, • student zrealizował w trakcie pierwszego i drugiego stopnia studiów program szkolenia wojskowego zgodny ze Standardem Ksztatcenia Wojskowego dla kandydatow na oficerów - Minimalne Wymagania Programowe wprowadzonym obowiązującą decyzją MON. Ksztatcenie wojskowe ukończył zdając egzamin na oficera obejmujący sprawdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania ogólno-wojskowego i ogólno-dowódczego. Uzyskał kwalifikacje językowe zgodne z Porozumieniem o standaryzacji STANAG 6001 na poziomie SPJ 3232. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia III stopnia i studia podyplomowe. |
Treści nauczania: |
Po zakończeniu studiów drugiego stopnia absolwent uzyskał niżej wymienione efekty kształcenia zgodne z Krajowymi Ramami Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego dla obszaru nauk technicznych w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych prowadzących do uzyskania kwalifikacji magistra inżyniera na kierunku elektronika i telekomunikacja. Objaśnienia oznaczeń: K - kierunkowe efekty kształcenia, W - kategoria wiedzy, U - kategoria umiejętności, K - (po podkreślniku) kategoria kompetencji społecznych; T2A - efekty kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk technicznych dla studiów II stopnia; 01, 02, 03 i kolejne – numer efektu kształcenia InzA – efekty kształcenia prowadzące do uzyskania kompetencji inżynierskich o profilu ogólnoakademickim. Symbol kierunkowego efektu (odniesienie do efektów kształcenia dla obszaru nauk technicznych) - Opis efektów kształcenia WIEDZA K_W01 (T2A_W01) - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy analizy matematycznej, procesy stochastyczne, metody optymalizacji oraz metody numeryczne, niezbędne do: 1) modelowania i analizy zaawansowanych urządzeń i systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych a także zjawisk fizycznych w nich występujących 2) opisu i analizy działania oraz syntezy złożonych systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych 3) opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów i informacji. K_W02 (T2A_W01) - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie fizyki, obejmującą podstawy fizyki kwantowej i fizykę ciała stałego, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk fizycznych mających istotny wpływ na właściwości nowych materiałów i działanie zaawansowanych elementów elektronicznych K_W03 (T2A_W02) - ma pogłębioną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych K_W04 (T2A_W03, T2A_W04) - ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie teorii sygnałów, w tym sygnałów stochastycznych, i metod ich przetwarzania K_W05 (T2A_W03, T2A_W07, InzA_W02) - rozumie metodykę projektowania złożonych układów i systemów elektronicznych (również w wersji scalonej, w tym układów programowalnych i specjalizowanych); zna języki opisu sprzętu i komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów lub systemów. K_W06 (T2A_W04, T2A_W07) - ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie projektowania układów wysokiej częstotliwości, ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej K_W07 (T2A_W04, InzA_W02) - zna i rozumie algorytmy wykorzystywane w systemach elektronicznych lub telekomunikacyjnych z obszaru specjalizacji K_W08 (T2A_W04, T2A_W07) - zna i rozumie zaawansowane metody sztucznej inteligencji stosowane w projektowaniu układów i systemów elektronicznych oraz przetwarzaniu informacji w systemach telekomunikacyjnych K_W09 (T2A_W05) - ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektroniki, telekomunikacji oraz informatyki K_W10 (T2A_W03) - ma pogłębioną wiedzę w zakresie przetwarzania i bezpieczeństwa informacji w systemach telekomunikacyjnych K_W11 (T2A_W06, T2A_W04, InzA_W01) - ma wiedzę w zakresie niezawodności oraz organizacji procesu eksploatacji urządzeń, w tym nowoczesnych metod diagnostyki K_W12 (T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, InzA_W05) - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie technik i technologii stosowanych w systemach elektronicznych lub telekomunikacyjnych K_W13 (T2A_W08, T2A_W09, InzA_W03) - ma podstawową wiedzę w zakresie przepisów prawa regulujących działalność telekomunikacyjną oraz systemów zarządzania jakością K_W14 (T1A_W10, InzA_W03) - ma wiedzę w zakresie wybranych zagadnień prawa, normalizacji, ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz działania systemu patentowego K_W15 (T1A_W11 InzA_W04) - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystujących wiedzę z zakresu elektroniki i telekomunikacji K_W16 (T2A_W08, InzA_W03) - ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych i humanistycznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk. UMIEJĘTNOŚCI K_U01 (T2A_U01, InzA_U05) - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie K_U02 (T2A_U02, T2A_U03) - potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie K_U03 (T2A_U04, InzA_U08) - potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników K_U04 (T2A_U04) - potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji K_U05 (T2A_U04, T2A_U06) - ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w stopniu pozwalającym na porozumiewanie się w mowie i piśmie w zakresie ogólnym i swojej specjalności K_U06 (T2A_U08, T2A_U15, T2A_U17, InzA_U06) - potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując, do realizacji projektów w obszarze elektroniki lub telekomunikacji K_U07 (T2A_U15) - potrafi dokonać analizy i syntezy złożonych sygnałów i systemów przetwarzania sygnałów, stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia K_U08 (T2A_U14, InzA_U03, InzA_U05) - potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz procesy wytwarzania elementów i układów elektronicznych, ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne K_U09 (T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U18, InzA_U02) - potrafi zaplanować oraz przeprowadzić eksperymenty badawcze, w tym testowanie, symulację i pomiary charakterystyk a także ekstrakcję parametrów charakteryzujących rozwiązania techniczne systemów elektronicznych lub telekomunikacyjnych K_U10 (T2A_U01, T2A_U17, InzA_U03) - potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego układu, systemu elektronicznego lub telekomunikacyjnego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych korzystając z dostępnych aktów normatywnych K_U11 (T2A_U07, T2A_U14, T2A_U19) - potrafi projektować układy oraz systemy elektroniczne lub telekomunikacyjne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, w razie potrzeby wykorzystując komputerowe narzędzia wspomagania projektowania (CAD) K_U12 (T2A_U18, T2A_U19) - potrafi projektować układy elektroniczne przeznaczone do różnych zastosowań, w tym układy wysokiej częstotliwości oraz systemy cyfrowego przetwarzania sygnałów K_U13 (T2A_U10, InzA_U03, InzA_U04) - potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, informatyki, telekomunikacji i innych dyscyplin, stosując podejście systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych (w tym ekonomicznych i prawnych) K_U14 (T2A_U01, T2A_U07, T2A_U18, InzA_U07) - potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z projektowaniem układów i systemów elektronicznych lub telekomunikacyjnych oraz projektowaniem procesu ich wytwarzania – integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł K_U15 (T2A_U14) - potrafi oszacować koszty procesu projektowania i realizacji układu/systemu elektronicznego lub telekomunikacyjnego K_U16 (T2A_U15, T2A_U16, InzA_U05) - potrafi zaproponować ulepszenia lub rozwiązania alternatywne dla istniejących rozwiązań projektowych i modeli układów oraz systemów elektronicznych lub telekomunikacyjnych K_U17 (T2A_U12, T2A_U17) - potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania i wytwarzania (w tym technologii mikroelektronicznych) do projektowania i wytwarzania układów i systemów elektronicznych lub telekomunikacyjnych zawierających rozwiązania o charakterze innowacyjnym K_U18 (T2A_U05) - potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia K_U19 (T2A_U13) - ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą K_U20 (T2A_U10, InzA_U03) - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji otaczających go zjawisk humanistycznych, prawnych i społecznych KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 (T2A_K01) - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. K_K02 (T2A_K02, InzA_K01) - ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko K_K03 (T2A_K03) - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_K04 (T2A_K04) - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K05 (T2A_K05) - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu K_K06 (T2A_K06, InzA_K02) - potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny przedsiębiorczy K_K07 (T2A_K07) - rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektroniki i telekomunikacji, podejmuje starania, aby przekazywać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia. |